Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag brjar visserligen dligt genom att inte flja angiven mall, men vill nd inflika att oerhrt mnga listar bara ett antal egenskaper utan att g nrmare in p varfr det r bra egenskaper fr just det jobbet eller p vilket stt dessa egenskaper tar sig uttryck.
Exempel:
"Jag r noggrann, punktlig, rlig och vetgirig."
Jaha...
Bttre att kl egenskaperna i beskrivande ord, dvs frklara p vilket stt man r noggrann, p vilket stt man haft nytta tidigare av att vara punktlig, varfr det r viktigt fr fretaget att f in dig som r s rlig och hur lngt du planerar att n med din vetgirighet osv.
Vet precis vad du menar. Det var lite drfr jag skrev att det knns extra viktigt att vlja bra ord och vara sparsam med beskrivande egenskaper. Sen hur man klr in orden r ju sjlvklart vldigt viktigt. Men kan ocks vara frrdiskt om man klr in dem p fel stt. I slutndan knns det egenskaperna man nmt som kommer sitta kvar i minnet p den som lser. Det r dem som r ger utrymme fr arbetsgivaren att utifrn situationen p arbetsplatsen gra en bedming utav situationen. Hade inte med inramningen av egenskaperna i mallen, men givetvis fr ni gra det om ni vill. Tack fr tipset!