2010-01-08, 19:06
Medlem
Kryžininkass avatar
Om man som jag alltid haft stationär dator och tittar genom utbudet av laptoppar på Tradera får man lätt uppfattningen att de har ett engångsbatteri som räcker i några år, och därefter är man hänvisad till nätanslutning om man ska använda datorn. Att batteriet tar slut verkar också sänka andrahandsvärdet (= priset) rejält.

För mig, som är ute efter en "skrivmaskin" för att kunna avlasta ryggen genom att ibland jobba med texter någon annanstans än i min kontorsstol, låter detta utmärkt. Men är det så att batteriet funkar på det sättet och att ett fungerande batteri har så pass högt värde att folk betalar ett par tusen extra för det? Eller bör man misstänka att det även finns andra tveksamheter när det enda som verkar hålla nere priset är ett kasst batteri?
Citera
2010-01-08, 20:35
Bannlyst
Men varför kan du inte tänka dig ha den med sladd ?
Citera
2010-01-08, 20:51
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Men varför kan du inte tänka dig ha den med sladd ?

Jag lyckades nog vara ganska otydlig i mitt första inlägg. Jag kan absolut tänka mig det, men jag har fått känslan av att det är många andra som inte kan det, vilket alltså skulle bidra till att priset sjunker. Men är det bara just det som sänker priset så är det alltså helt ok för mig. Vad jag undrar är om det verkligen kan vara bara detta som får folk att inte vilja använda en laptop.
Citera
2010-01-08, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryžininkas
Jag lyckades nog vara ganska otydlig i mitt första inlägg. Jag kan absolut tänka mig det, men jag har fått känslan av att det är många andra som inte kan det, vilket alltså skulle bidra till att priset sjunker. Men är det bara just det som sänker priset så är det alltså helt ok för mig. Vad jag undrar är om det verkligen kan vara bara detta som får folk att inte vilja använda en laptop.

Min laptop batteri ä helt utdöd, funkar inte mer än 20 minuter vid sladdlös användning och det går hur bra som helst tycker jag, för jag har den alltid kopplad med sladd.
Vad spelar det för roll vad andra väljer, ska du gå efter dom `?
Citera
2010-01-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Vad spelar det för roll vad andra väljer, ska du gå efter dom `?
Jag tror TS undrar om det verkligen är så att det är därför vissa datorer är billigare eller om det kan vara så att man försöker mörka andra problem?
Citera
2010-01-08, 22:17
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLoser
Jag tror TS undrar om det verkligen är så att det är därför vissa datorer är billigare eller om det kan vara så att man försöker mörka andra problem?

Helt riktigt uppfattat.
Citera
2010-01-10, 17:18
Medlem
Kryžininkass avatar
Nåja, jag köper väl något. Tråden kan låsas.
Citera
2010-01-10, 17:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Köpte min begagnade bärbara från www.billigadatorer.se

Vettiga priser och grejor som funkar.
Citera
2010-01-12, 20:53
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Köpte min begagnade bärbara från www.billigadatorer.se

Vettiga priser och grejor som funkar.

Lite sent, för nu har jag köpt en.
Men tack för tipset. Det verkar vara en sajt värd att hålla i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in