Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-08, 18:42
Medlem
Goatbreaders avatar
Hej,

Som rubriken lyder,,, vad rekommenderar ni att köra till ett hemmanätverk. Är inget avancerat utan till för att ha gemensamma mappar och kunna styra remote om/när det behövs.

Det kommer installeras på en "vanlig" dator med x64 och hyggligt med minne och disk.

Som sagt, inget märkvärdigt, men jag har beslutsångest :-)

Tack på forehand
GB
Citera
2010-01-08, 19:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det duger gott och väl med XP Pro eller Win7 för detta ändamål.

Frågan här är hur pass erfaren du är med en dessa alternativ som du nämner i din rubrik.
Citera
2010-01-08, 19:23
Medlem
Goatbreaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det duger gott och väl med XP Pro eller Win7 för detta ändamål.

Frågan här är hur pass erfaren du är med en dessa alternativ som du nämner i din rubrik.

Jag skulle ranka mig som en avancerad användare (inte nätverkstekniker)... Tanken är mest att det skulle vara kul att testa att köra "riktig" servermiljö.
Citera
2010-01-08, 22:46
Medlem
Kights avatar
Det är ingen större skillnad om du inte ska göra lite mer avancerade saker med servern, att ha server edition är bra om du vill göra tex load balancing, eller större nätverk där en vanlig router inte räcker till riktigt.

Är du avancerad och vill ha roligt ladda ner Redhat eller annan linux dist som är ypperliga servers.
Citera
2010-01-09, 01:57
Medlem
Jonny666s avatar
Vad ska du göra med din server, ska du bara ha disc space så kan du köpa en NAT disc istället, ska du driva exchange konton etc. så måste du köra server OS
Citera
2010-01-10, 14:09
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Det är ingen större skillnad om du inte ska göra lite mer avancerade saker med servern, att ha server edition är bra om du vill göra tex load balancing, eller större nätverk där en vanlig router inte räcker till riktigt.

Är du avancerad och vill ha roligt ladda ner Redhat eller annan linux dist som är ypperliga servers.

Skulle man använda en windowsserver för att routa stora nätverk...? Nejdu.

Prima att ha ett AD på dock.
Citera
2010-01-25, 09:19
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatbreader
Hej,

Som rubriken lyder,,, vad rekommenderar ni att köra till ett hemmanätverk. Är inget avancerat utan till för att ha gemensamma mappar och kunna styra remote om/när det behövs.

Det kommer installeras på en "vanlig" dator med x64 och hyggligt med minne och disk.

Som sagt, inget märkvärdigt, men jag har beslutsångest :-)

Tack på forehand
GB

Kan du tänka dig prova på någon *nix-server system finns det endel smidiga LAMP-lösningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in