Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
Resonemanget kan inte heller frikopplas från ekonomiska faktorer. Och kanske är det så att de ekonomiska faktorerna är de enda som betyder något på sikt. Tillväxt, arbeten, utbildningsmöjligheter osv. Hur många etniska konflikter frodas i ett sådant klimat ? Titta på USA. Visst på sina håll fortfarande segregerat, uppdelat och rasistiskt ännu idag. Men även en hel del positiva saker bl.a en nationalistisk medvetenhet och stolthet vi helt saknar i Sverige.
Mmm, men jag tycker att dessa USA-jämförelser haltar en aning. USA är ett land som invaderades av europeer på bekostnad av en tekniskt och militärt underlägsen nomadisk urbefolkning. Europeerna frigjorde sig från britterna och enades under amerikas flagga och blev på så vis en samling patriotiska jänkare. De gick igenom krig tillsammans och byggde upp städer och infrastruktur i landet. Klart som fan att det enade folket oavsett om man ursprungligen var engelsman, irländare, tysk, svensk eller polack. Det fanns alltså ingen amerikansk nationalitet utan den skapade germanska, slaviska och latinska europeer tillsammans.
Sverige har ju redan en nationalitetsbeteckning eller hur? Svenskar har existerat som folkgrupp en herrans massa år, därför blir det lite märkligt att Abid Ali och Mahmood kan kvittera ut sitt PUT och sen helt plötsligt ska man enligt journalister och politiker iaf, börja kalla dessa människor från helt skilda kulturer, som förmodligen varken kan språket eller känner till något om den svenska historian för svenskar??? Det låter inte helt rätt i mina öron
Det kommer aldrig att funka med dagens massinvandring, det som händer är att man odlar etniska enklaver eftersom invandrarna i stor utsträckning föredrar att bo bland sina egna då de känner sig bortkomna i det svenska samhället. Jag tror mer att om utvecklingen fortsätter som den gör så går vi helt klart mer mot en sprängkraftig jugoslavisk mångkultur istället för den eftersträvade utopin man anser att den amerikanska mångkulturen har varit.

och hur ska man begära att dom ska älska det när t.o.m många svenskar är nollställda inför detta. Hört talas om försäkringskassans 2535 blankett ?