Har försökt hitta lite trådar kring konvertering. Hittade ingen eller så har jag missat en.
I följande länk får vi se en svensk kvinna som just konverterar.(Vi utgår ifrån att det är en svensk kvinna och inget annat.Anledning till konvertering är således också giftermål med en muslimsk man):
http://www.youtube.com/watch?v=SREzRKIQWl8&feature=related
Jag har inte hunnit leta upp någon fakta på hur många kvinnor idag i Sverige som konverterar. Men det går säkerligen att komplettera i efterhand.
För att göra det så strukturerat som möjligt har jag specificerat några frågor. (Inga högintellektuella eller för den delen djupa, utan egentligen ganska alldagliga.)
Mina personliga åsikter lämnar jag därhän, även fast jag som svensk inte fascineras av islam men respekterar människor som sådana.
OCH, försök vara civiliserade nu och lämna invektiva ord i byrålådan. Det blir så mycket matnyttigare att läsa/diskutera då.
1. Varför tror ni vissa svenska kvinnor konverterar och vad beror det på? (På själsligt,känslomässigt plan? Eller på ett politiskt?) - Kan alltså innebära allt från kärlek till hot mm.
2. Hur går pratet inom er/era organisation/er kring detta?
3. Vad gör er/era organisation/er för att förhindra detta? (Jag menar detta måste ju vara "worse case" för er? En svensk kvinna beblandar sig med "bastarder" och förstör rasrenheten vid eventuella barn.)
4. Hur tror ni det ser ut om låt säga 20 år?
4A. Om ni inte gjort något.
4B. När ni gjort något.
5. Beskriv er personliga känsla/åsikt kring detta.
6. När kommer ni sätta planer i verk och hur sjösätter ni dem? (Förutsatt att ni ser det som ett problem.)
HÅLL ER TILL ÄMNET OCH INGET ANNAT.
Tack för er tid!