2010-01-08, 01:06
Medlem
Leffepeffes avatar
Har försökt hitta lite trådar kring konvertering. Hittade ingen eller så har jag missat en.

I följande länk får vi se en svensk kvinna som just konverterar.(Vi utgår ifrån att det är en svensk kvinna och inget annat.Anledning till konvertering är således också giftermål med en muslimsk man):
http://www.youtube.com/watch?v=SREzRKIQWl8&feature=related

Jag har inte hunnit leta upp någon fakta på hur många kvinnor idag i Sverige som konverterar. Men det går säkerligen att komplettera i efterhand.
För att göra det så strukturerat som möjligt har jag specificerat några frågor. (Inga högintellektuella eller för den delen djupa, utan egentligen ganska alldagliga.)
Mina personliga åsikter lämnar jag därhän, även fast jag som svensk inte fascineras av islam men respekterar människor som sådana.
OCH, försök vara civiliserade nu och lämna invektiva ord i byrålådan. Det blir så mycket matnyttigare att läsa/diskutera då.
1. Varför tror ni vissa svenska kvinnor konverterar och vad beror det på? (På själsligt,känslomässigt plan? Eller på ett politiskt?) - Kan alltså innebära allt från kärlek till hot mm.
2. Hur går pratet inom er/era organisation/er kring detta?
3. Vad gör er/era organisation/er för att förhindra detta? (Jag menar detta måste ju vara "worse case" för er? En svensk kvinna beblandar sig med "bastarder" och förstör rasrenheten vid eventuella barn.)
4. Hur tror ni det ser ut om låt säga 20 år?
4A. Om ni inte gjort något.
4B. När ni gjort något.
5. Beskriv er personliga känsla/åsikt kring detta.
6. När kommer ni sätta planer i verk och hur sjösätter ni dem? (Förutsatt att ni ser det som ett problem.)

HÅLL ER TILL ÄMNET OCH INGET ANNAT.
Tack för er tid!
Senast redigerad av Leffepeffe 2010-01-08 kl. 01:22.
Citera
2010-01-08, 01:18
Medlem
Googlemannens avatar
När är sissta datum för inlämning? Måste källor anges?
Citera
2010-01-08, 01:20
Medlem
antiadmins avatar
Ska svenska kvinnor också vira in sig i gardiner och dukar nu?

Åt helvete med det här jävla landet, nu får det fan vara nog!

Vilket land ska jag flytta till för att slippa dessa gardinkvinnor?!
Citera
2010-01-08, 01:20
Medlem
Leffepeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlemannen
När är sissta datum för inlämning? Måste källor anges?

Försöker du va ironisk? Jag tycker det kan leda till något intressant. Om du inte har något vettigt att tillägga så skit i att skriv. Kan ju vara så att det finns folk som dedikerar sig betydligt djupare än att skrika sieg heil och googla Hitler bilder Googlemannen.
Senast redigerad av Leffepeffe 2010-01-08 kl. 01:27.
Citera
2010-01-08, 01:41
Medlem
Yankos avatar
Jag kan inte besvara alla frågor eftersom jag inte är med i någon nationell organisation men gör ett försök på två av dem;
Citat:
1. Varför tror ni vissa svenska kvinnor konverterar och vad beror det på? (På själsligt,känslomässigt plan? Eller på ett politiskt?) - Kan alltså innebära allt från kärlek till hot mm.
Det finns två sorters konvertiter - de som gör det för ''kärlekens'' skull och de som gör det självmant. De kvinnor som gör det självmant är oftast mycket oattraktiva och känner sig oönskade av svenska män - alltså av sexuella skäl. De ser religionen som en sista utväg i och med den förutsätter ett ''aktivt'' sexliv om de hittar sig en villig muslimsk man.

Citat:
5. Beskriv er personliga känsla/åsikt kring detta.
Jag finner detta fenomenet mycket vidrigt och oönskat. Å andra sidan brukar dessa kvinnor inte vara någonting att ha som avelsmaterial heller.
Citera
2010-01-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Vilket land ska jag flytta till för att slippa dessa gardinkvinnor?!

Pröva Finland.
Citera
2010-01-08, 02:10
Medlem
BandieraRossas avatar
Svenska konvertiter till islam

Det rör sig uteslutande om psykiskt störda individer med diverse svårigheter i vardagen.
Citera
2010-01-08, 02:27
Medlem
vilsenYnglings avatar
http://www.youtube.com/watch?v=f6-W80bh3_Y

(edit) Vänta lite, nu var det ju kvinnor. Men vad fan, varför inte både svenska män och kvinnor? Det är ju båda ett lika märkligt fenomen. Vidare såg jag faktiskt en svensk kvinna som konverterat i något nyhetsinslag. Jag kommer inte ihåg vad det handlade om (ND / SD / HEMSK NAZISM / ELDA MED BARN I STORA UGNAR / HÖGEREXTREMISM / POPULISM), men de var iallafall inne i en moské och tjejen som de intervjuade var lite småfet med rödrosiga kinder.
Senast redigerad av vilsenYngling 2010-01-08 kl. 02:29.
Citera
2010-01-08, 02:33
Medlem
Leffepeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Det rör sig uteslutande om psykiskt störda individer med diverse svårigheter i vardagen.

Kom igen, försök vara en aning civiliserat slipad i kanterna.
Citera
2010-01-08, 02:59
Medlem
Skäggbiffens avatar
Om det bara är tänkt att nationalister och dylika konservativa skall svara så kan ni strunta i vad jag skriver ( Det är dock en väldigt intressant diskussion som bör leta sig utanför denna delen av forumet även om det är intressant att höra vad någon av mer "nationella åsikter" har att säga i saken)

Det behöver inte vara konstigare än så att vissa hittar sin tro inom Koranens lära vilket jag kan tycka är underligt i sekulariserade Sverige.

En annan förklaring är att muslimska män faktiskt vill ha en muslimsk fru och gör det därför av kärlek.

Oavsett kan jag tycka det är konstigt att underkasta sig en religion där utövarna i mer eller mindre grad faktiskt sätter kvinnan som det andra könet.

Sen hurvida kvinnor vill bli sedda som mannens egendom eller faktiskt följer den islamska läran det är väll upp till dom, när man däremot går på som en aktiv utövare av religionen oavsett vilken så tar mitt tålamod slut då jag inte vill ha med de tre världsreligionerna att göra öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in