2010-01-08, 00:48
Medlem
Har sökt på Google och på forumet men kan inte hitta några konkreta risker med drogen (bortsett från tex vimsighet och att man kan bli borta etc), någon som har en bra sida?
Det jag undrar är tex fysiska & psykiska skador samt hur stor en dödlig dos är.
Det har väll inte hittats några dödsfall på drogen än eller?
Citera
2010-01-08, 00:52
Awaiting Email Confirmation
TrasigFlummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbobfyrkant
Har sökt på Google och på forumet men kan inte hitta några konkreta risker med drogen (bortsett från tex vimsighet och att man kan bli borta etc), någon som har en bra sida?
Det jag undrar är tex fysiska & psykiska skador samt hur stor en dödlig dos är.
Det har väll inte hittats några dödsfall på drogen än eller?
Jag har dåaldrig hört om nå dödsfall tillsammans med 2cb. Och jag har hört och läst om folk som tagit uppåt 100 - 150mg och överlevt. Skulle gissa på att den största risken är HPPD. Jag själv har aldrig märkt några direkt jätte negativa bieffekter på 2cb iallafall.
Citera
2010-01-08, 00:55
Medlem
Ödlans avatar
Bieffekter under påverkan, saxat från Erowid:

Citat:
NEGATIVE

(likelihood of negative side effects increases with higher doses)
* uncomfortable changes in body temperature (sweating/chills)
* nausea and/or vomiting
* tension, muscle twitching
* confusion, difficulty concentrating, problems with activities requiring linear focus
* insomnia
* unpleasant visions
* unwanted and overwhelming feelings
* paranoia, fear, and panic

Vad jag vet är LD50 för 2c-b okänt. I regel är det väldigt svårt att överdosera på vidspridda hallucinogener annat än halvmysko ämnen som säljs som t ex LSD. Håller du dig till beprövade ämnen på beprövade doser är du safe. Just 2c-b har ju funnits länge nog för att kunna använda rapporterade incidenter för att dra vissa hälsorelaterade slutsatser trots att det saknas egentlig vetenskaplig forskning kring dess toxicitet.
Citera
2010-01-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Bieffekter under påverkan, saxat från Erowid:

Vad jag vet är LD50 för 2c-b okänt. I regel är det väldigt svårt att överdosera på vidspridda hallucinogener annat än halvmysko ämnen som säljs som t ex LSD. Håller du dig till beprövade ämnen på beprövade doser är du safe. Just 2c-b har ju funnits länge nog för att kunna använda rapporterade incidenter för att dra vissa hälsorelaterade slutsatser trots att det saknas egentlig vetenskaplig forskning kring dess toxicitet.

Har med sett den och läst några andra. Hade tänkt testa det en andra gång och vill bara veta var gränsen går. Jag och en kompis tog var sin 100mg kapsel över ca 2-3 timmar och blev så borta så vi inte visste vad vi va eller vad en mobiltelefon var för något :P Dock var det man såg helt magiskt och underbart samtidigt som det var så mkt så man balanserade hela tiden mellan den goda och onda sidan.
Citera
2010-01-08, 01:17
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Har med sett den och läst några andra. Hade tänkt testa det en andra gång och vill bara veta var gränsen går. Jag och en kompis tog var sin 100mg kapsel över ca 2-3 timmar och blev så borta så vi inte visste vad vi va eller vad en mobiltelefon var för något :P Dock var det man såg helt magiskt och underbart samtidigt som det var så mkt så man balanserade hela tiden mellan den goda och onda sidan.

Är du säker på att det är 2c-b du fått tag på och inte n-ethyl-2c-b? 2c-b har en tröskeldos på 2mg och det är idag vanligast att ta en kapsel oralt med 30mg. 100mg oralt är alltså en väldigt hög dos även för oss erfarna. Tröskeldosen för n-ethyl-2c-b är kring 20mg, har du tagit 100mg är det förmodligen detta du tagit.
Citera
2010-01-08, 01:31
Medlem
Citat:
Är du säker på att det är 2c-b du fått tag på och inte n-ethyl-2c-b? 2c-b har en tröskeldos på 2mg och det är idag vanligast att ta en kapsel oralt med 30mg. 100mg oralt är alltså en väldigt hög dos även för oss erfarna. Tröskeldosen för n-ethyl-2c-b är kring 20mg, har du tagit 100mg är det förmodligen detta du tagit.

Enligt de jag fick de från så var det 2cb men kommer även ihåg att han nämnde något med ethyl 2cb. Sedan så kan man ifrågasätta om hur pass rent det var då den första omgången som var på 15-20 mg (efter ca 1-1,5 h) var jag så pass mkt vid medvetande att jag skulle kunna hålla en konversation med min lärare (även om x-box gubben gungade lite och man kände sig lite småknasig). Därefter fyllde vi på efter hand och efter ett tag sa de bara BOM och jag kunde knappt ta på mig min tröja. Växlade rätt mycket i värme och svettades en del samt då och då fick man ta djupa andetag för att få in tillräckligt med luft. Men de positiva sidorna var helt magiska och att titta på led zeppelin - stairway to heaven live at maddison square garden var helt otroligt.

Inget jag rekomenderar då alla reagerar olika men jag ångrar det inte. Hade dessutom käkat ca 30-40 min innan jag tog det.
Citera
2010-01-08, 01:35
Medlem
Ödlans avatar
Att du delat upp dosen förklarar en del, mitt tips är att ta 30mg och se om det passar andras beskrivning av dosen innan du pillar vidare. Det är även en idé att försöka minnas exakt vad din kontakt berättat för dig om det du tagit och varför han nämnt n-ethyl-2c-b om det inte varit den varianten.
Citera
2010-01-08, 01:35
Bannlyst
Citat:

Låter osannolikt att det skulle cirkulera kapslar innehållandes 100mg, men han kan ju iofs ha fyllt dom själv.

Om du (TS) är ute efter den största dosen man kan ta utan att dö eller tvingas åka till sjukan så finns det inga exakta siffror, eftersom inga dödsfall på 2c-b har rapporterats mig veterligen. Dessutom så reagerar ju varje individ annorlunda. Personligen skulle jag aldrig (man ska aldrig säga aldrig :P) överskriva 100mg nasalt i en enda dos, men även det kan vara aningen overkill. Jag känner till minst en som dragit i sig 150mg (5 kapslar. Oralt och nasalt blandat, vet ej förhållandena) under hyffsat kort tid utan några allvarliga biverkningar.

För att vara lite PK. Ta doser som du känner att du klarar av. Det finns ingen mening med att leka He Man, för större dos != större kuk, hur mycket du än bönar och ber
Citera
2010-01-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Låter osannolikt att det skulle cirkulera kapslar innehållandes 100mg, men han kan ju iofs ha fyllt dom själv.

Om du (TS) är ute efter den största dosen man kan ta utan att dö eller tvingas åka till sjukan så finns det inga exakta siffror, eftersom inga dödsfall på 2c-b har rapporterats mig veterligen. Dessutom så reagerar ju varje individ annorlunda. Personligen skulle jag aldrig (man ska aldrig säga aldrig :P) överskriva 100mg nasalt i en enda dos, men även det kan vara aningen overkill. Jag känner till minst en som dragit i sig 150mg (5 kapslar. Oralt och nasalt blandat, vet ej förhållandena) under hyffsat kort tid utan några allvarliga biverkningar.

För att vara lite PK. Ta doser som du känner att du klarar av. Det finns ingen mening med att leka He Man, för större dos != större kuk, hur mycket du än bönar och ber

Nej jag är inte intresserad av att ta så mkt som möjligt ville bara se om folk bär på information jag själv missat.
Citera
2010-01-08, 01:43
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Nej jag är inte intresserad av att ta så mkt som möjligt ville bara se om folk bär på information jag själv missat.

Jag vet att jag har läst en tripprapport på en snubbe som petade i sig 200mg av misstag. Den intensivaste trippen han varit med om och han hade en väldans huvudvärk i ett par dagar om jag minns rätt, rekommenderades inte som ni kanske förstår.

Kan inte hitta den dock.
Citera
2010-01-08, 07:25
Bannlyst
sällan med bieffekter

2cb har inga direkta skadliga bieffekterr, tro mig, borde fått ngt i så fall mellan Valborg och Sista september trippade vi i princip varje fred-söndag, har inte ens upplevt ngn jobbigt känsla under ruset, .....

en gång tog vi över 300 mg, under en sittning, det end amärkbara som sker är att allt blir väldigt svårigenkännligt, men inte förvirrande snarare roligt .....
Citera
2010-01-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexspiritus
2cb har inga direkta skadliga bieffekterr, tro mig, borde fått ngt i så fall mellan Valborg och Sista september trippade vi i princip varje fred-söndag, har inte ens upplevt ngn jobbigt känsla under ruset, .....

en gång tog vi över 300 mg, under en sittning, det end amärkbara som sker är att allt blir väldigt svårigenkännligt, men inte förvirrande snarare roligt .....

Inte förvirrande? Jag har tagit 30mg nasalt som mest (med återdoseringar som lär ha boostat iofs), och då var jag riktigt jävla borta. Att 2c-b endast ger väldigt lite mindfuck stämmer bara på låga doser, för på dom högre så tycker jag att det kan jämföras med bl.a. DPT som är en skapligt kraftig hallucinogen. Sen så glömde jag säga att det redan finns en stor 2c-b tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in