Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Är du säker på att det är 2c-b du fått tag på och inte n-ethyl-2c-b? 2c-b har en tröskeldos på 2mg och det är idag vanligast att ta en kapsel oralt med 30mg. 100mg oralt är alltså en väldigt hög dos även för oss erfarna. Tröskeldosen för n-ethyl-2c-b är kring 20mg, har du tagit 100mg är det förmodligen detta du tagit.
Låter osannolikt att det skulle cirkulera kapslar innehållandes 100mg, men han kan ju iofs ha fyllt dom själv.
Om du (TS) är ute efter den största dosen man kan ta utan att dö eller tvingas åka till sjukan så finns det inga exakta siffror, eftersom inga dödsfall på 2c-b har rapporterats mig veterligen. Dessutom så reagerar ju varje individ annorlunda. Personligen skulle jag aldrig (man ska aldrig säga aldrig :P) överskriva 100mg nasalt i en enda dos, men även det kan vara aningen overkill. Jag känner till minst en som dragit i sig 150mg (5 kapslar. Oralt och nasalt blandat, vet ej förhållandena) under hyffsat kort tid utan några allvarliga biverkningar.
För att vara lite PK. Ta doser som du känner att du klarar av. Det finns ingen mening med att leka He Man, för större dos != större kuk, hur mycket du än bönar och ber