Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-01-08, 13:10
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jag har rökt mer eller mindre hela mitt liv, men röker verkligen inte långt ut på fingrarna. Är jag ett undantag, menar du? Och varför skulle det vara mer praktiskt att röka långt ut?

För att om du håller långt in på fingrarna får du hela handen i ansiktet då du ska ta ett bloss .
Men det jag skrev var bara en teori och nu vart jag motbevisad, kanske bara är en smaksak helt enkelt.
Citera
2010-01-08, 13:12
Medlem
EvilAnnanass avatar
Har en kompis som röker med ciggen så långt in det går, ser skitdumt ut när han sätter hela handen i fejan för att dra ett bloss... Han är dessutom den mest feminina kille jag stött på
Citera
2010-01-08, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
För att om du håller långt in på fingrarna får du hela handen i ansiktet då du ska ta ett bloss .
Men det jag skrev var bara en teori och nu vart jag motbevisad, kanske bara är en smaksak helt enkelt.

Nej, jag får däremot pekfingret på mustaschen ungefär.
Citera
2010-01-08, 14:39
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6

Haha, Jag rökte också längst ner vid fingrarna när jag var yngre. Senare så flyttade jag upp en bit.
När jag väl rökte så testade jag hålla ciggen längst upp vid naglarna men jag tycker man inte får något bra grepp där? Fast det är kanske en vanesak helt enkelt?
Citera
2010-01-08, 15:03
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earthblind
Haha, Jag rökte också längst ner vid fingrarna när jag var yngre. Senare så flyttade jag upp en bit.
När jag väl rökte så testade jag hålla ciggen längst upp vid naglarna men jag tycker man inte får något bra grepp där? Fast det är kanske en vanesak helt enkelt?

Uppe vid naglarna har jag aldrig vart, är väl vid lederna ungefär. Blir lite osäker på vart jag håller ciggen egentligen men nog är det längre ut än in på fingrarna.
Citera
2010-01-09, 00:09
Medlem
Saypayaas avatar
Jag brukar hålla ciggen ungefär mellan tummen och pek-/långfingret eller vid den yttersta leden mellan pek- och långfingret. Tjejer håller i regel ciggen längre ut har jag märkt.
Citera
2010-01-09, 01:12
Medlem
http://tallskinnykiwi.typepad.com/tallskinnykiwi/bogart-2.jpg
Citera
2010-01-09, 02:19
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TMF-
Löjligt o löjligt.. Alla har väl sina sätt. Men vad är egentligen "rätt".

Precis, att man ens orkar observera sådant strunt
Citera
2010-01-09, 02:24
Medlem
Killar håller ciggen långt in och med tummen och pekfingret för att se coolare ut.
Citera
2010-01-14, 19:52
Medlem
Herr Gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFace
Jag håller ciggen mellan pek och långfingret, vid "knotan" på fingret. Både när jag röker vanlig cigg eller joint.

Det löjligaste är folk som vanligtvis röker med pek och lång men när det är en jolle så byter dom till tumme och pekfinger.

Mjaa, vill dock påtala att det är väldigt mycket behagligare att hålla en jolle i pekfingret/tummen.. när du inte röker din antända haschcigarett och går samtidigt så pekar handen(normalt) ner mot marken, vilket betyder att du måste ha ett "säkert" grepp så inte mecket åker ut på marken vilket du får av tumme-pekfingergreppet(toppen av spliffen pekar då mot himlen och ligger tryggt i din handflata) medan det klassiska cigarettgreppet, pekfinger/långfinger riskerar att flippa ut mecket under gången då spliffen ej har en lika upprätt position.
Senast redigerad av Herr Gås 2010-01-14 kl. 20:02.
Citera
2010-01-28, 15:34
Medlem
Payneliciouss avatar
Antingen håller jag mellan pek & lång, längst in, eller med tumme & långfinger, eller med tumme & pekfinger som Danny Zuko i Grease =D Haha
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in