2010-12-07, 10:54
Medlem
SupaStrats avatar
Är det nån som har en tax som lyckats lära den nåt kul? Har lyckats lära henne sitt, stanna och fot, men annat verkar totalt omöjligt.
Citera
2010-12-07, 11:50
Medlem
Draedons avatar
Nu har jag ingen egen hund men brukar vara hundvakt åt en rottweilertik som kan ett jävligt meningslöst trix... Om man säger "I love you" så ylar hon tillbaka så det nästan låter som att hon säger just "i love you", svårt att förklara men... hon liksom ylar aaoo-aoo-ooo.

Vår förra hund lärde vi att sitta som en kanin, också riktigt meningslöst, även om det var roligt att se en schäferkorsning sitta som en kanin och se dum ut.
Citera
2010-12-07, 13:06
Medlem
vi har en fodertik som kan spela död och sen kan hon sitta som en kanin eller vad man ska säga

spelar död
http://u.snelhest.org/i/2010/12/07_6400.JPG
Citera
2010-12-07, 15:36
Medlem
Det enda våran hund fått lära sig är de grundläggande, Sitt, ligg, hopp och lek och fot, ja ni vet sånt.
Känns som beskrivningen på ordet: "Meningslösa" passar in bra, för det är dom, jag tänker iaf inte fördmjuka min intet ont vetande hund med en massa fjantiga tricks för att dom ska få sig en liten godis, och jag kommer inte heller säga till mina barn i framtiden att göra kullerbyttor och stå på händer för att dom ska få lördagsgodis.
Citera
2010-12-07, 17:03
Medlem
Zanizailas avatar
Sheltiesarna jag levt med har jag utan problem kunnat lära att hålla godis på nosen. Whippeten jag hade och den Mallorkanska mastiffen jag har nu däremot tycker att det är fullständigt värdelöst, det går bara inte hålla fast nosen (vilket man ofta behöver i början) för att lägga dit godisen.

Sedan är jag en rätt dålig tränare och tycker trickträning är urtråkigt. Det enda min hund kan är sitt och "tass" (han räcker fram näven).

Edit: Läste trådstartsinlägget ordentligt och såg att "tass" stod nämnt där. Aldrig hört någon som lärt just det kommandot förut, det brukar ju vara "fin tass" (lyft på tassen, som våra shelties fått lära sig) eller "vacker tass" annars.
Citera
2010-12-07, 18:05
Medlem
Tiken kan följande:
*Sitt
*Ligg
*Stanna
*Apport
*Sitt fint (ställer sig på bakbenen men ändå sittandes)
*Dansa (står på bakbenen och snurrar ett varv
*Rulla runt
*Polis (skall)
*Gå till matte/husse
*Namn på sina leksaker (grisen, tuggen, bollen, pinnen)
*Platsen (en rund matta i hallen)
*Tassen
*Igenom (hoppar genom däcken på jobbet)
*Hopp upp/ner

Hon är även jätteduktig på att smyga, men har inte lyckats få det till ett komando..än..
Citera
2010-12-08, 23:22
Medlem
najnies avatar
Har ett partytrick som min morfar lärde min fralla medan han var hundvakt i två veckor. Tricket i sig är väl inte så svårt, men det är kommandot som gör det så jäkla kul! Man säger "hur gör flickorna i småland?", så lägger han sig på rygg och särar benen!

Så kan det gå, men det är jävligt uppskattat av publiken, haha
Citera
2010-12-11, 10:38
Medlem
MiraDelilahs avatar
Min tik kan
sitt
ligg
tass
high five
kom
stanna
tacka för maten (hon springer till den som gav henne mat och slickar denne på handen)
hopp
upp och igenom (hoppar upp och springer genom ett rör)
ner med huvudet
plats
kom nära(hon sätter sig mellan ens ben)
puss
pussa försiktigt
Och det mest nödvändigaste då hon älskar barn; Försiktigt -barn
Gå till husse/matte/gammelmatte/gammelhusse
Var är bollen/korken/apan
sök
Senast redigerad av MiraDelilah 2010-12-11 kl. 10:41.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in