2010-01-07, 15:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Det skulle vara oerhört smidigt om de trådarna man skapade själv skulle automatiskt prenumereras på. (tycker jag) Vad tycker ni?
Citera
2010-01-07, 15:11
Medlem
hembränts avatar
Ja det hade varit bra. Dock är det ju inte speciellt jobbigt att gå in på sök och skriva sitt nick en gång..

En omröstning?
Citera
2010-01-07, 15:23
Medlem
_abous avatar
Nej, det tycker jag inte.
Mina egna trådar kollar jag regelbundet ändå, om någon är extra viktig lägger jag den bara i Prenumerationer.
Ser inte vitsen.

Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Ja det hade varit bra. Dock är det ju inte speciellt jobbigt att gå in på sök och skriva sitt nick en gång..

En omröstning?
PM´a en mod så fixar dom det.
Vad det nu ska spela för roll.
Citera
2010-01-07, 15:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nej, det tycker jag inte.
Mina egna trådar kollar jag regelbundet ändå, om någon är extra viktig lägger jag den bara i Prenumerationer.
Ser inte vitsen.

PM´a en mod så fixar dom det.
Vad det nu ska spela för roll.

Du kollar dem regelbundet men har dem inte på prenumeration?
Citera
2010-01-07, 15:48
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du kollar dem regelbundet men har dem inte på prenumeration?
Ska jag vara ärlig har jag nästan aldrig något på prenumeration, jag har två bokmärkesknappar istället, en för citerade inlägg av mig, och en för postade inlägg.
Har dessutom dessa länkar inlagda i min Flashbackmeny.
Och jag brukar kolla mina trådar via min profil, fast för det mesta minns jag vart jag postat mina senaste trådar.
Citera
2010-01-07, 16:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig har jag nästan aldrig något på prenumeration, jag har två bokmärkesknappar istället, en för citerade inlägg av mig, och en för postade inlägg.
Har dessutom dessa länkar inlagda i min Flashbackmeny.
Och jag brukar kolla mina trådar via min profil, fast för det mesta minns jag vart jag postat mina senaste trådar.

Blir inte det fasligt många och väldigt opraktiskt?
Citera
2010-01-07, 16:35
Medlem
_abous avatar
Citat:
Blir inte det fasligt många och väldigt opraktiskt?
Nu förstår jag inte hur du menar?
Fasligt många? Det är ju ni prenumeranter som får massa trådar i era prenumerationslistor, jag har ju bara en liten knapp i min webbläsare som länkar till en lista med inlägg, antingen från mig själv, eller till inlägg där folk har citerat mig
Flashbackmenyn är någon form av add-on till Mozilla, det blir alltså som en Arkiv-meny där uppe, fast i form av hela Flashback Forum, och så har jag dessutom länkarna till mina inlägg och mina citeringar inlagda i den menyn.
Citera
2010-01-07, 16:36
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Nu förstår jag inte hur du menar?
Fasligt många? Det är ju ni prenumeranter som får massa trådar i era prenumerationslistor, jag har ju bara en liten knapp i min webbläsare som länkar till en lista med inlägg, antingen från mig själv, eller till inlägg där folk har citerat mig
Flashbackmenyn är någon form av add-on till Mozilla, det blir alltså som en Arkiv-meny där uppe, fast i form av hela Flashback Forum, och så har jag dessutom länkarna till mina inlägg och mina citeringar inlagda i den menyn.

Så när någon svarar till dina citeringar så läggs de in i listan? Har det något att göra med greasemonkey?

Aja, jag tycker fortfarande detta vore en bra idé.

edit; jag trodde du menade en vanlig bokmärkeslista med alla adresser.
Citera
2010-01-07, 16:37
Medlem
epost72s avatar
Jag antar att du inte vill prenumerera på alla dina inlägg och trådar? (den funktionen finns ju redan)

Men hur besvärligt är det då att när du startat en tråd, gå in i den tråden och välja att prenumerera på just den tråden?
Citera
2010-01-07, 16:40
Medlem
_abous avatar
Citat:
Så när någon svarar till dina citeringar så läggs de in i listan? Har det något att göra med greasemonkey?

Aja, jag tycker fortfarande detta vore en bra idé.

edit; jag trodde du menade en vanlig bokmärkeslista med alla adresser.
Kolla här:

Här är mina postade inlägg och här är inlägg som har citerat mig.
Dessa länkar har jag som en varsin bokmärkesknapp i min webbläsare, och så har jag som sagt Flashback Meny installerat, jag vet inte om den hänger ihop med Greasemonkey på något sätt, jag har i alla fall GM också.
Get it?
Citera
2010-01-07, 16:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag antar att du inte vill prenumerera på alla dina inlägg och trådar? (den funktionen finns ju redan)

Men hur besvärligt är det då att när du startat en tråd, gå in i den tråden och välja att prenumerera på just den tråden?

Nej, inte alla. Då skulle jag ha en jädrans massa prenumeratione nu.

Det är lite småjobbigt (inte för att gnälla). Jag tänker att det skulle effektivisera Flashback lite. Flashback strävar väl efter att utvecklas?
Citera
2010-01-07, 16:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Nej, inte alla. Då skulle jag ha en jädrans massa prenumeratione nu.

Det är lite småjobbigt (inte för att gnälla). Jag tänker att det skulle effektivisera Flashback lite. Flashback strävar väl efter att utvecklas?
förlåt mig, var har du fått det ifrån?
Visa gärna en källa på den uppgiften.

Hur som helst så tvivlar jag starkt på att denna funktion kommer att införas då det redan finns närliggande/snarlika funktioner.
Senast redigerad av epost72 2010-01-07 kl. 17:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in