2010-01-07, 14:03
Medlem
TimGunns avatar
Går i tankar om att adoptera ett barn om några månader, men är inte säker på vilken etnicitet eller nationalitet det ska vara på den. Har varit i kontakt med en adoptionsorganisation men inte fått mycket hjälp där.

Finns det en viss sorts adoptivbarn som är enklare att uppfostra? Kanske en annan sort är statushöjande? Inte för att det är det jag är ute efter, men det vore ändå intressant med nackdelar och fördelar. Jag vill ju inte ha ett förstört gatubarn som är svårt att anpassa till det nya samhället, eller hur?
2010-01-07, 14:17
Medlem
gusse87s avatar
Ta hand om ett svenskt, elelr nordiskt barn, finns nog många som behöver nya föräldrar.
2010-01-07, 14:21
Medlem
svenska barn är ju hopplösa snorrungar. ta ett barn med en kultur som starkt bygger på att föräldrars ord är LAG. då ska ungen helst vara några år äldre så den har det inlärt
2010-01-07, 14:27
Medlem
Äh, det var inget.
2010-01-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Går i tankar om att adoptera ett barn om några månader, men är inte säker på vilken etnicitet eller nationalitet det ska vara på den. Har varit i kontakt med en adoptionsorganisation men inte fått mycket hjälp där.

Finns det en viss sorts adoptivbarn som är enklare att uppfostra? Kanske en annan sort är statushöjande? Inte för att det är det jag är ute efter, men det vore ändå intressant med nackdelar och fördelar. Jag vill ju inte ha ett förstört gatubarn som är svårt att anpassa till det nya samhället, eller hur?
1. Det går inte till så att man bara ringer och säger "hej, jag vill adoptera, när kan jag hämta ungen". Det tar mer tid än bara ett par månader...
2. Det har med ålder och din förmåga att vara förälder att göra, inte "sort" eller ursprung... Ju yngre barnet är desto lättare är det ju att lära det osv, har inte så många olater med sig i bagaget.
3. Jag tycker att du ska köpa en bil istället...
2010-01-07, 14:29
Medlem
FetFulElaks avatar
Inte en neger i alla fall.. du kommer få ett helvete i framtiden med besök i rättegångar, fängelse, grova böter, kath-missbruk etc.
Köp en hund?
2010-01-07, 14:30
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
1. Det går inte till så att man bara ringer och säger "hej, jag vill adoptera, när kan jag hämta ungen". Det tar mer tid än bara ett par månader...
2. Det har med ålder och din förmåga att vara förälder att göra, inte "sort" eller ursprung... Ju yngre barnet är desto lättare är det ju att lära det osv, har inte så många olater med sig i bagaget.
3. Jag tycker att du ska köpa en bil istället...

Ja, eller ett husdjur.. eller nej satsa på en ny bil.
2010-01-07, 14:39
Medlem
Sightnesss avatar
OK. Flasback ar grymt, men herregud manniska. Detta maste du val klara av att valja sjalv!? SOPA!
Sa, da var det avklarat, onskar dig faktiskt all lycka med nya ungen!

Valjer du ett "vitt" barn blir det ju lattare att lura folk att det ar ditt(om du ar vit alltsa) och du slipper att tydligt se ut som killen med kassa spermier. Dessutom slipper ungen javligt mycket fordomar och aktivt motstand under uppvaxten eftersom han eller hon ser ut som alla andra.

Valjer du en svart/gul/turkos killing far du nagra roliga resor till en annorlunda kultur och kommer att traffa intressanta manniskor och vidga dina vyer.
2010-01-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn

Du är väl inte ensam om barnet? Är det inte adoptioncentrum som bestämmer? De brukar ju förbereda en på att barnet kan vara skadat.
2010-01-07, 14:49
Medlem
Det är naturligtvis många faktorer som spelar in.

Jag skulle föreslå en "Mörkhyad" liten unge. H*n kommer alltid bli kvoterad in i arbeten och därmed slippa den vanliga urvalsprocessen.
Sen är det ju som man säger om kläder också. "Svart passar till allt"
Och så får vi inte glömma att ungen kommer tjäna en hacka på att känna sig kränkt med jämna mellanrum.

Go black dude!
2010-01-07, 14:55
Avslutad
Ta inte något barn från Baltikum som är över 1 år, de har inte utvecklat medmänsklighet ty deras brist på kärlek som gör att vissa områden i hjärnan ej utvecklats till att att kunna tycka synd om andra istället för att bli en galen psykopat.
2010-01-07, 15:01
Medlem
Hajars avatar
Kör på ett vitt barn, om du nu är det själv. Barn med en annan etnicitet än sina adoptivföräldrar är mer benägna att drabbas av identitetskriser eftersom de inte kan identifera sig med varken föräldrarnas eller sin egen etnicitet. Adoptivbarn begår oftare självmord, hamnar i missbruk osv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in