2010-01-07, 13:54
Medlem
Hej!

Det är så att jag precis flyttat in i en lägenhet. Och nu vill jag ha internet, enda alternativet förutom mobilt bredband är ADSL. För att jag ska kunna få ADSL måste leverantören veta det senaste använda numret i telefonjacket.

Jag har pratat med min hyresvärd och han har inga papper på det då det var väldigt länge sedan detta telejack användes.

Det är totalt 3 lägenheter i huset varav 1 är hyresvärdens företag.
Jag har skickat all möjlig information till leverantören och de vill fortfarande veta numret som jag inte får reda på.

Jag vill ha internet god damnit!
Hur tar jag reda på numret? Finns det andra sätt? Måste alla bredbandsleverantörer veta det senaste använda numret?
Leverantören jag har beställt ofrån är Universal Telecom, jag vet ingenting om dem, men de var billiga och hade bra service.

Tack för hjälp!
Citera
2010-01-07, 14:06
Medlem
_ikaros_s avatar
Ring Telia.
Jag vill minnas, att för många år sedan när jag var i samma sits, ringde jag upp dem och utifrån lägenhetsnumret kunde de ta fram uppgifterna.
Citera
2010-01-07, 14:11
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolmar
Hej!

Det är så att jag precis flyttat in i en lägenhet. Och nu vill jag ha internet, enda alternativet förutom mobilt bredband är ADSL. För att jag ska kunna få ADSL måste leverantören veta det senaste använda numret i telefonjacket.

Jag har pratat med min hyresvärd och han har inga papper på det då det var väldigt länge sedan detta telejack användes.

Det är totalt 3 lägenheter i huset varav 1 är hyresvärdens företag.
Jag har skickat all möjlig information till leverantören och de vill fortfarande veta numret som jag inte får reda på.

Jag vill ha internet god damnit!
Hur tar jag reda på numret? Finns det andra sätt? Måste alla bredbandsleverantörer veta det senaste använda numret?
Leverantören jag har beställt ofrån är Universal Telecom, jag vet ingenting om dem, men de var billiga och hade bra service.

Tack för hjälp!
tror inte man behöver nummer om man ska ha BBB
Citera
2010-01-07, 14:29
Medlem
Ringde BBB nu och kollade. Dem är lite smartare som tar hem en tekniker till mig och kopplar in en signaldosa i jacket, sen åker han ut till stationen och kopplar in sig.

Blev att jag beställde ifrån dem istället!

Tack för era svar.
Senast redigerad av Jolmar 2010-01-07 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in