2010-01-07, 13:04
Medlem
Farbror Fazers avatar
För ett ganska bra tag sedan så lade jag upp en tråd i skvaller om Thilde och Stefan från bonde söker fru. Denna blev dock låst av -jOE! som tyckte jag skulle ta det i tråden bonde söker -09 i Tv och tv-serier istället.

Jag håller givetvis inte med, då man i den tråden diskuterar ett tvprogram och likadant i hela delforumet. Skvaller ska hållas i skvaller.

Här kommer alla PMs jag skickat (2st till joe, därefter ett till en annan mod i skvaller och slutligen till admin, som dock inte varit aktiv på en vecka).

*Förtydligande* Jag har alltså inte fått svar från någon mod, trots att de varit aktiva efteråt, admin har varit frånvarande en vecka

Notera att admins PM inte är med, eftersom det egentligen bara innehåller alla PMs och en påminnelse.

Medans jag nu fortsätter vänta och hoppas på att admin svarar, vad tycker ni? Var ska man skvallra om personer som "bara" varit på TV och i tidningar? När blir man känd nog för att få skvallras om på FB? Deltagarna i paradisehotel har fått en tråd i skvaller iallfall, och jag tror faktiskt att bonde söker är större i sverige än vad paradise är.

Så, det var nog allt, tack och adjö

*fetmarkerar frågeställningen så det blir lite lättare*
Citera
2010-01-07, 13:19
Medlem
GROTTULFs avatar
Nu är ju faktiskt Paradisehotellskvallertråden rubricerad som "Skvaller" generellt sätt kring Paradise Hotel. Din tråd var mer specificerad. Om du hade rubricerat den med samma stuk som Paradise Hotel tråden har det kanske varit en mer adekvat tråd?

Jag tycket farbror blå gjorde rätt i detta sammanhang.
Citera
2010-01-07, 13:21
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Nu är ju faktiskt Paradisehotellskvallertråden rubricerad som "Skvaller" generellt sätt kring Paradise Hotel. Din tråd var mer specificerad. Om du hade rubricerat den med samma stuk som Paradise Hotel tråden har det kanske varit en mer adekvat tråd?

Jag tycket farbror blå gjorde rätt i detta sammanhang.

Så du tycker att det skulle vara ok ifall tråden behandlade alla i bonde söker -09?
Citera
2010-01-07, 15:02
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Så du tycker att det skulle vara ok ifall tråden behandlade alla i bonde söker -09?
Ja, så tycker jag.
Tilde och Stefan är inte tillräckligt "uppseendeväckande" eller vad man ska säga för en egen tråd, det är ju trots allt knappt några sådana trådar i Skvaller, utan bara stora trådar om offentliga personer, där alla rykten tas.
Sen var väl en skvallertråd om BSF lite i senaste laget...
Citera
2010-01-07, 15:16
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ja, så tycker jag.
Tilde och Stefan är inte tillräckligt "uppseendeväckande" eller vad man ska säga för en egen tråd, det är ju trots allt knappt några sådana trådar i Skvaller, utan bara stora trådar om offentliga personer, där alla rykten tas.
Sen var väl en skvallertråd om BSF lite i senaste laget...

Hur menar du? Personligen så tycekr jag verkligen att bonde söker förtjänar en tråd (alla i samma alltså) eftersom de ändå är TVprofiler och blir omskrivna i flera tidningar både en och 2ggr.

Det hela är ju egentligen inte om vad folk tycker, antingen så räknas man som kändis eller så gör man det inte, men då måste ju det gälla alla trådar
Citera
2010-01-07, 15:21
Medlem
_abous avatar
Citat:
Hur menar du? Personligen så tycekr jag verkligen att bonde söker förtjänar en tråd (alla i samma alltså) eftersom de ändå är TVprofiler och blir omskrivna i flera tidningar både en och 2ggr.

Det hela är ju egentligen inte om vad folk tycker, antingen så räknas man som kändis eller så gör man det inte, men då måste ju det gälla alla trådar
Jag menar att en "Skvaller om bönder och deltagare, BSF -09" hade blivit intressant (eller? Det skvallrades ju knappt någonting om dom ändå. Kanske hade kommit i och med en skvallertråd) om den hade rullat parallellt med programmet, som PH-trådarna.
Om jag inte minns fel la du väl upp din tråd inför sista valet, och jag menar att då fanns det väl inte mycket mer att säga, nu är dom ju trots allt inte speciellt kända längre.

Jag anser att man kan vara olika mycket känd. Dokusåpsdeltagare kan gott samsas i samma tråd, det känns som att det blir så jävla rörigt annars.
Men vad vet jag.
Citera
2010-01-07, 15:33
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Jag menar att en "Skvaller om bönder och deltagare, BSF -09" hade blivit intressant (eller? Det skvallrades ju knappt någonting om dom ändå. Kanske hade kommit i och med en skvallertråd) om den hade rullat parallellt med programmet, som PH-trådarna.
Om jag inte minns fel la du väl upp din tråd inför sista valet, och jag menar att då fanns det väl inte mycket mer att säga, nu är dom ju trots allt inte speciellt kända längre.

Jag anser att man kan vara olika mycket känd. Dokusåpsdeltagare kan gott samsas i samma tråd, det känns som att det blir så jävla rörigt annars.
Men vad vet jag.

Så tycker du att bonde söker fru inte ska skvallras om alls eller att de bara ska ligga i samma tråd? (kan förstå att det gör saker enklare). Har ingen aning om när jag lade upp tråden faktiskt, lästa bara ett citat på en löpsedel av thilde och undrade om det eftersom det gick emot vad man sett tidigare i programmet
Citera
2010-01-07, 15:35
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Dokusåpsdeltagare kan gott samsas i samma tråd, det känns som att det blir så jävla rörigt annars.

Jag tycker det är en bra ide och då inte bara för en serie, bunta ihop alla "kändisar" från Färjan, Baren, Ullared och allt vad serierna nu heter och kör skvallret i.

Dom är ju bara kändisar fram tills nästa säsong kommer, två-tre veckor senare..
Citera
2010-01-07, 15:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Dom är ju bara kändisar fram tills nästa säsong kommer, två-tre veckor senare..
Jaså? Ska man tro på tredje statsmakten är ju dokusåpadeltagare mer kända än kungafamiljen för all framtid.
Citera
2010-01-07, 15:39
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jaså? Ska man tro på tredje statsmakten är ju dokusåpadeltagare mer kända än kungafamiljen för all framtid.

Kan du nämna en av deltagarna från Barens andra säsong?
Eller nämna vem som kom tvåa i idol för tre säsonger sedan?

Dom är kända fram tills det kommer någon ny person som säger/gör något och som tidningarna kan skriva om.
Citera
2010-01-07, 15:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Så tycker du att bonde söker fru inte ska skvallras om alls eller att de bara ska ligga i samma tråd? (kan förstå att det gör saker enklare). Har ingen aning om när jag lade upp tråden faktiskt, lästa bara ett citat på en löpsedel av thilde och undrade om det eftersom det gick emot vad man sett tidigare i programmet
Jag tycker att en skvallertråd kunde funnits för alla deltagare och bönder, som lades upp i samband med premiären.
Nu togs det lilla skvallret som fanns i programtråden, det är väl egentligen inte som det är tänkt, men det funkade rätt bra tycker jag.
Men hade det funnits en skvallertråd hade det nog kommit upp mer saker kan jag tänka mig.
Citera
2010-01-07, 15:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Kan du nämna en av deltagarna från Barens andra säsong?
Eller nämna vem som kom tvåa i idol för tre säsonger sedan?

Dom är kända fram tills det kommer någon ny person som säger/gör något och som tidningarna kan skriva om.
Nej, jag har inga sådana ikkekändizar i skallen då jag är helt ointresserad.

Men faktum kvarstår (i min värld iaf), att folk är kändisar så länge media skriver om dom och använder epitetet kändis-xxx.
Är man en kändis för att man synts i tv eller tidningen ett fåtal gånger? Njä, troligen inte. Men det är en kluven fråga som alla har olika svar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in