Hjälpte en vän att fixa sin bärbara dell insperia (något) som han köpte igår.. en okej dator för under 10k..
På den ska 3g modem köras (mobilt bredband alltså..) och MacAffe var installerat på den datorn men det avinstallerade jag och installerade Norton 2010 som de köpte med datorn för 300kr..
Jag hade problem att installera Norton först (tom. problem att avinstallera MacAffe..) men Norton hade det felet att den stannade på startjänster eller något liknande.. Efter jag suttit och kollat på samma ruta i 10-30 minuter så sket jag i det och stänger ner rutan via aktivitetshanteraren eller stängde tom. av datorn någon gång genom att hålla in knappen..
Jag märkte också att när man valde att starta om datorn så gick det åt helvete för den fastnade på "användaren loggas ut.." så stod den där och tuggade i flera minuter..
Det stora felet är iallafall att nu när Norton är installerat så vill ej det mobila bredbandet gå igång riktigt.. Det går att få igång internet om man stänger av (alla, har inte testat vilken det är)-tjänster i Norton så typ hela virus programmet blir avaktiverat.
Haru någon extern hårddisk eller minneskort i datorn? Har själv W7 och datorn kunde inte identifiera modemet vid installation om minneskortet var ipluggat..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!