2010-01-07, 05:57
Medlem
Maowdigs avatar
Hellö fellow flashbackare, efter att ha läst tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=1093996 så fick jag inspiration till en ide om hur man skulle kunna göra flashback lite trevligare, det är ju trots allt många som spenderar en stor del av sin tid här.

Personligen tycker jag t.ex att temat är väldigt tråkigt och skulle gärna haft en mörkare version, så varför inte göra flashback lite användarvänligare och göra så att alla flashbackare kan ändra funktioner och utseende genom en funktion på kontrollpanelen? Dom som tycker att det är bra som det är behöver ju då inte göra något då det är helt valfritt.

Är detta en bra/dålig ide och varför i så fall?
Vilka funktioner skulle ni vilja ha?
Citera
2010-01-07, 06:01
Medlem
Walkman1337s avatar
Tycker jag om Flashback som det är nu . Kanske är det för att man inte har testat det på något annat sätt. Har ju inte varit medlem så värst länge heller så jag har väl kanske inte tänkt så mycket på detta.

Men jag tycker absolut att ett test av detta är en mycket bra idé att föra vidare till de som har hand om interfacet på sidan . Skulle vara kul att prova med lite andra färger osv!
Citera
2010-01-07, 06:04
Moderator
MondoBizarros avatar
Ny Flashback-design - Flashback Forum

Börja där!
Citera
2010-01-07, 06:05
Medlem
fugus avatar
Olika färgsättningar har jag inget emot sålänge jag slipper gästböcker, reputation poäng, +1 funktioner och liknande trams.
Citera
2010-01-07, 06:15
Medlem
Yes, jag skulle gärna vilja ha små teddybjörnar på min profil. Det hade passat mig.
Citera
2010-01-07, 06:15
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ny Flashback-design - Flashback Forum

Börja där!
Den såg lite mer fresh ut men det var ett litet steg på en lång väg att gå tycker jag
Citera
2010-01-07, 06:17
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Olika färgsättningar har jag inget emot sålänge jag slipper gästböcker, reputation poäng, +1 funktioner och liknande trams.
Håller med till 100% min tanke var inte att göra om FB till ett lunar för pervon.
Citera
2010-01-07, 06:32
Medlem
_abous avatar
Tyvärr kommer det inte hända:
Citat:
Ursprungligen postat av beng angående sågade förslag
Ändra färg och utseende på forumet
Layout och färg bestämmer Flashback. Däremot kommer vi förenkla för en användare att byta ut sk CSS-filer.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16759778&postcount=2

Vad CSS-filer är vettefan, men jag antar att det inte påverkar layout och färg
Hur som helst går knappt några förslag härifrån igenom, se min tråd Vilka förslag har egentligen tagits i bruk? så förstår du.
Mitt råd är att du tar kontakt med någon som verkar kunnig i dom där datapillar-forumen, dom har ju dels gjort temat som länkades, Flashbackmenyn och Flashscript, då borde dom väl kunna ändra färg på skiten kan man tycka.

Jag kommer i alla fall köra på som vanligt!
Citera
2010-01-07, 09:12
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maowdig
Den såg lite mer fresh ut men det var ett litet steg på en lång väg att gå tycker jag

Gör något eget då.
Citera
2010-01-07, 10:06
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Tyvärr kommer det inte hända:

Vad CSS-filer är vettefan, men jag antar att det inte påverkar layout och färg
Hur som helst går knappt några förslag härifrån igenom, se min tråd Vilka förslag har egentligen tagits i bruk? så förstår du.
Mitt råd är att du tar kontakt med någon som verkar kunnig i dom där datapillar-forumen, dom har ju dels gjort temat som länkades, Flashbackmenyn och Flashscript, då borde dom väl kunna ändra färg på skiten kan man tycka.

Jag kommer i alla fall köra på som vanligt!
CSS = Cascading Style Sheets

Språk som säger hur sidan ska vara designad. Te.x typsnitt, textstorlek, färgdjup etc.

Det Beng antagligen menar är att Flashback kommer inte att ändra något, utan detta som är nu är standard. Dock så kan vi ändra sidan för oss själva med hjälp av te.x firefox plugins.

Edit: Tack för länken MondoBizzarro! Använder tillägget nu !
Senast redigerad av The Crash 2010-01-07 kl. 10:12.
Citera
2010-01-07, 10:23
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Gör något eget då.
Är inte något teknikproffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto