jag hade nog köpt alla konstiga köttsorter de har i frysdisken på vissa större affärer, typ krokodil, känguru, struts, lama, ja allt skumt. Sen även köpt en sjyst bit nöt, fläsk, lamm och kyckling.
Dragit hem, stekt på allt efter konstens alla regler, och provat mig fram och jämfört.
Även jag hade satt fart mot tryffelhyllan. Lite anklever hade nog hamnat i korgen det med, och kanske någon hummer och lite andra goda skaldjur. Två dussin fina ostron.
Sen hade jag gått med resten av pengarna till systembolaget och handlat ett par påkar, eller lådor, fin-Bourgogne (DRC?), några Moselrieslings och kanske något från USA.
Om jag fick välja helt skulle jag köpa pilgrimsmusslor, hummer och löjrom och göra någonting på, för det har jag aldrig lagat själv, och hummer har jag inte ens testat.
Förutom det skulle jag gå lös på ost och oliver, och köpa en del parmaskinka. Sedan skulle jag köpa några fina ankbröst och salta in och torka själv som beskrivits i en annan tråd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!