2010-01-06, 20:43
Medlem
Tja! Ska nu gå över från vista till xp. Men har en fråga innan jag börjar formateringen. Jag har kollat runt på packardbells hemsida och dom har inga drivrutiner för windows xp till min dator så jag bestämde att googla lite på delarnas namn och se med deras hemsidor.

Nu vilka drivrutiner behöver jag och till vad?
Grafik
Ljud
Något mer?

Tackar för svar!
Citera
2010-01-06, 20:45
Medlem
ZyberDucks avatar
Det är bara att titta ut vilket

Moderkort
Grafikkort
Nätverks Kort

Du har sen gå in på deras hemsida när du väl formaterat och installerat Win XP
och ladda ner din drivare.

Jag skulle rekomendera att du updaterar till Windows 7 istället för Vista
Den hittar drivare oftast utan att du ska behöva ladda ner dom själv
Citera
2010-01-06, 20:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Drivrutin till moderkortet där även drivern till nätverkskortet ligger.
Citera
2010-01-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Drivrutin till moderkortet där även drivern till nätverkskortet ligger.
Tack för svaren båda, Moderkortet heter: Packard Bell PBGL00 men när ja googlar så hittar jag ingenting.

Och när jag är inne på packard bells hemsida och loggar in med min dators ID, så kan man se vad för drivrutiner man kan ladda ner, allt finns men de finns inte för windows XP. Bara till Vista & 7. Anledningen att jag vill byta till XP är för att jag håller på med musik hemma och flesta prylarna här hemma krånglar och vissa funkar inte med vista.

Så kan jag installera windows xp utan att ja laddar ner moderkorts drivrutiner? Eller hur ska ja annars göra. För när jag köpte datorn i PC City så sa tjejen att det går o nedgradera till XP utan problem och att hon hade gjort det själv.
Citera
2010-01-06, 23:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Installera mha http://thepiratebay.org/torrent/5136...3.Swe.Obevakad (innehåller väldigt många extra drivrutiner).

Kör sen "OEMBIOS CHANGER" som du hittar @ http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=6077 så blir din installation 100% laglig enligt MGA/WGA - dvs så att din dator använder en fabriksnyckel och motsvarande OEMBIOS-filer iom att din dator har SLP/SLIC/SLIC2.1 i BIOS.

Blir det några "utropsmärkta" enheter kvar att fixa, posta dess Hårdvaru-ID här eller googla på det så hittar du rätt drivare.
Citera
2010-01-06, 23:15
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Med laptops så är det nästan alltid så att datortillverkaren, i ditt fall packard bell, tillhandahåller alla drivrutiner. Finns de inte på deras hemsida så behöver de inte finnas någon annan stans heller.

Det är inte omöjligt att allt fungerar, man kan använda generiska drivrutiner, vilket oftast finns för grafikkort och ljudet, men skiter det sig så får det nog bli Windows 7 eller Linux.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in