• 1
  • 2
2010-01-06, 23:11
Medlem
Whiteliess avatar
Vintertid tycker jag det är otroligt lätt att avgöra om ngn är hemma eller inte. Är bilen grovt insnöad eller ifall det inte finns ngn bil alls så är man ju inte hemma om man inte bor centralt. Alla husägare äger väl bil.

Onödig pryl säger jag.
Citera
2010-01-07, 00:42
Medlem
BulkAndreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Vintertid tycker jag det är otroligt lätt att avgöra om ngn är hemma eller inte. Är bilen grovt insnöad eller ifall det inte finns ngn bil alls så är man ju inte hemma om man inte bor centralt. Alla husägare äger väl bil.

Onödig pryl säger jag.

Det är ganska populärt att låta grannen parkera på din uppfart. Men då kanske tjuven går till grannen istället
Citera
2010-01-07, 14:14
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Sketdum idé?
Inbrottstjuvar jobbar (oftast) dagtid precis som vanliga svenssons. En tänd lampa eller en fusk-tv syns knappt på dagtid och fungerar alltså oftast inte avskräckande.

En snabbsökning gav en statestiksida för de som alltid vill se källor: http://www.danderyd.se/DanderydTempl...e____7986.aspx . Den visar att de flesta inbrott sker i villor på dagtid måndag till fredag. Myten om att inbrottstjuvar smyger omkring på kvällarna är inget annat än en myt. De inbrott som trots allt görs kvällstid beror antagligen på berusade tonårsligister och inte på den lilla grupp som ligger bakom majoriteten av inbrotten.

Det är dessutom troligare att ett snölager på nån meter runt huset avskräcker mer än en plogad uppfart eftersom inbrottstjuvar knappast är mer sugen på att vada i snö än vad du är.
Citera
2010-01-07, 14:19
Medlem
pongos avatar
Kanske är bra mot kontrollanter från Radiotjänst.
-nä, jag har ingen tv, det är bara en fake-tv från Teknikmagasinet.
Citera
2010-01-07, 14:21
Medlem
Sightnesss avatar
Vet inte om ni gjort villainbrott for a living da men. Du ringer ju pa dorren och kollar ifall folk ar hemma innan du gar in...
Citera
2010-01-07, 15:14
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Vet inte om ni gjort villainbrott for a living da men. Du ringer ju pa dorren och kollar ifall folk ar hemma innan du gar in...
Precis. Timers, fake-tv och liknande är nog bara effektivt för att förvilla grannarna lite grand. En tjuv som ändå funderar en stund över vilken väg han skall gå in i huset drar sig nog inte för att titta efter ifall någon verkligen är hemma först...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in