2026-04-03, 12:46
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tack.
Så med andra ord.. om man inte har ett konto så går det inte att ändra?

Troligen inte. Det finns säkert sätt att gå runt det med VPN, extensions i webbläsaren eller något annat hack som jag inte är bekant med. För att skaffa ett inlogg utan att blanda in sin egen epost kan man alltid skapa en tillfällig mail här: https://temp-mail.org/en/, och bara använda den för att ta emot verifieringskoden.
Citera
2026-04-03, 14:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Troligen inte. Det finns säkert sätt att gå runt det med VPN, extensions i webbläsaren eller något annat hack som jag inte är bekant med. För att skaffa ett inlogg utan att blanda in sin egen epost kan man alltid skapa en tillfällig mail här: https://temp-mail.org/en/, och bara använda den för att ta emot verifieringskoden.
Tack igen, det där är exakt en sån sida jag ibland har behov av.
Dessvärre är det ändå ett krångel att fixa ett konto på imdb's hemsida. Jag måste skapa ett Amazon-konto och utöver mailaddressen, också uppge telefonnummer som de ska skicka kod till.

Om jag inte missar något uppenbart här, så känns det som jag kört fast.
Jag vill inte uppge mina egna uppgifter hos rövarna på IMDB.
Citera
2026-04-03, 17:30
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tack igen, det där är exakt en sån sida jag ibland har behov av.
Dessvärre är det ändå ett krångel att fixa ett konto på imdb's hemsida. Jag måste skapa ett Amazon-konto och utöver mailaddressen, också uppge telefonnummer som de ska skicka kod till.

Om jag inte missar något uppenbart här, så känns det som jag kört fast.
Jag vill inte uppge mina egna uppgifter hos rövarna på IMDB.

Du har rätt! Trodde det räckte med verifieringskoden som skickas till tempmailen, men de ville som du skrev också ha ett mobilnummer. Jag antar att jag tidigare tvingats ange ett mobilnummer till min slask-mail hos gmail och därför fick den godkänd utan verifiering med mobilnummer på IMDB. Det finns förmodligen onlinetjänster med temporära telefonnummer att ta emot SMS också, men överlåter det till någon annan att försöka med det.
Citera
2026-04-03, 17:33
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Du har rätt! Trodde det räckte med verifieringskoden som skickas till tempmailen, men de ville som du skrev också ha ett mobilnummer. Jag antar att jag tidigare tvingats ange ett mobilnummer till min slask-mail hos gmail och därför fick den godkänd utan verifiering med mobilnummer på IMDB. Det finns förmodligen onlinetjänster med temporära telefonnummer att ta emot SMS också, men överlåter det till någon annan att försöka med det.
Jag förstår.
Jag tackar för din hjälp ändå, och släpper det här lite tills vidare.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in