Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-06, 14:23
Medlem
Jag har just köpt mig en HTC Hero och tog även ett tilläggspaket för surfning men det kommer först imorgon någongång.

Så nu kan jag inte surfa på den (utan att det blir väldigt dyrt, 15.-/Mb)

Kan jag använda min Macbook Pro (os x 10.6) på något sätt så att jag kan surfa gratis i mobilen? Det skulle vara bra om det gick även när jag har mitt surfpaket då det begränsas i hastighet efter 2gb/mån.

Jag har inte router och sånt. Bara en dongel från tre inkopplad via usb.

Tack
Citera
2010-01-06, 14:43
Medlem
Osäker på om det funkar, men såhär gör man i teorin:

1
Välj Apple > Systeminställningar och klicka sedan på Delning.
2
Välj Internetdelning.
3
Välj en nätverkstjänst från popupmenyn ”Dela din anslutning från”, och sen din dongel (usb-modem eller vad det kan tänkas stå).
4
Välj en nätverkstjänst för delning av Internetanslutningen från listan ”Till datorer som använder” och sen AirPort.
Citera
2010-01-06, 15:16
Medlem
3
Välj en nätverkstjänst från popupmenyn ”Dela din anslutning från”, och sen din dongel (usb-modem eller vad det kan tänkas stå).
4
Välj en nätverkstjänst för delning av Internetanslutningen från listan ”Till datorer som använder” och sen AirPort.[/quote]

Internetdelning är av och sätts inte på om jag inte byter nätverksplats från "3connect" till "automatisk". Men gör jag det kan jag fortfarande bara välja mellan firewire, ethernet och airport i menyn "dela din anslutning från".

Så jag återgick till att ha "3connect". Kanske är min dongel som pajjar allt.
Citera
2010-01-06, 15:19
Medlem
Så här ser det ut just nu:

http://grab.by/1zxn
Citera
2010-01-06, 16:01
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spartan187
Så här ser det ut just nu:

http://grab.by/1zxn
Kolla i Nätverksinställningar om du har Ethernet eller AirPort, annars kan du testa lägga till det så borde de finnas i listan sedan.
Citera
2010-01-06, 16:04
Medlem
Ja. Det fungerade. Iafl med air-port. Ska testa med mobilen nu.
Citera
2010-01-06, 16:11
Medlem
Tack! Nu är jag ansluten via wifi
Citera
2010-01-06, 16:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spartan187
Tack! Nu är jag ansluten via wifi
Varsågod.
Citera
2010-02-16, 14:50
Medlem
Det har fungerat varje dag tills nu.
Jag vet inte vad jag gjort eller mobilen fått för sig. Airport på datorn är igång och ett nätverk är skapat. Men mobilen hittar det inte. Var det så att man var tvungen att göra det upptäckbart? Isåfall har jag glömt hur.
Citera
2010-02-17, 21:59
Medlem
Jag förstår inte vad som är fel.

På datron verkar allt vara som det ska då jag har skapat ett nätverk som till och med syns på min HTC (med programmet wifi analyzer, men inte med det programmet som behöver det vid inställningar).

Jag testar att reset:a telefonen totalt, någonting det skulle kunna vara på datorn eller någon som har en annan idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in