Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-02-18, 13:17
Medlem
Anonym_s avatar
Citat:
Posted by Locco Rocco - 04-02-13 at 17:03
Bor du nära Willy´s föreslår jag också att du åker dit och köper en påse "Chili Cheese" (Friterade saker med ost och jalapenos inuti, finns numera på burger king och MAX). Säljs djupfrysta och bara att köra i en panna med mycket olja. Gott som fan!

Men då får man se till at inte käka för många.. Magen kan ju bli knas om man käkar för många
Citera
2004-02-18, 20:17
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Gå till närmsta charkdisk och köp skivor av lite olika saker--några sorters salami, några småkorvar, lufttorkad skinka, något rökt osv. Köp lite oliver, fetaost, soltorkade tomater (sorten som är inlagd i olja, men låt dem rinna av) etc. Lite grönsaker--rädisor, gurka, paprika, använd fantasin.

Lägg upp allt i skålar så folk kan plocka det de vill ha, och se till att ha någon form av bröd (naanbröd är perfekt) som man kan bryta bitar av.

Okej, kanske inte så mycket hemlagat, men trevligt ändå (tycker jag).

Marinerade kronärtskockor anser jag hör hemma på fatet med. Den sorten som man köper på lösvikt i affärerna tycker jag är ypperlig.
Citera
2004-02-18, 21:01
Medlem
akes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
Bor du nära Willy´s föreslår jag också att du åker dit och köper en påse "Chili Cheese" (Friterade saker med ost och jalapenos inuti, finns numera på burger king och MAX). Säljs djupfrysta och bara att köra i en panna med mycket olja. Gott som fan!

Jag föreslår härmed att alla åker till Willy´s nu och tutar med bilen!

Finns sådana att köpa i affären?
Jag kommer äta mig smällfet nu...
Vi har ingen BK i stan längre och MAX ligger en bra bit utanför stan så jag saknar dom något otroligt

Till trådskaparen rekommenderar jag att följa det tipset, dom är otroligt goda om man gillar kryddstarkt.

Tack som fan för det tipset, Locco Rocco, menar det verkligen!
Citera
2007-02-16, 14:18
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco

Jag föreslår härmed att alla åker till Willy´s nu och tutar med bilen!

Bumpar en gammal tråd med en fråga: finns dessa "Chili Cheese" fortfarande att köpa på Willys? Ingår de i standardsortimentet?

Är de starka, eller bara lite lagom chilismak?
Citera
2007-02-19, 11:07
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Bumpar en gammal tråd med en fråga: finns dessa "Chili Cheese" fortfarande att köpa på Willys? Ingår de i standardsortimentet?

Är de starka, eller bara lite lagom chilismak?

Fick aldrig något svar på detta, men jag kom på egen hand fram till att de åtminstone inte ingår i standardsortimentet, då de inte fanns på Willys här i stan.
Citera
2007-02-19, 11:09
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Tråden startades 1994, så jag tror att Schnappis middag är överspelad.
Citera
2007-02-19, 11:58
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Tråden startades 1994, så jag tror att Schnappis middag är överspelad.

Det betyder inte att det inte finns något mer att diskutera i ämnet...
Citera
2022-06-08, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det betyder inte att det inte finns något mer att diskutera i ämnet...
Verkligen inte.

Ontopic lite vardagslyx med gustafskorv, halkidikioliver och olika ostar, främst mögel- och getost.
Senast redigerad av drcagliari 2022-06-08 kl. 05:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in