2010-01-05, 22:41
Medlem
Tjena hej. Jag är trött på vad som finns på den "vanliga" arbetsmarknaden, och är nu te efter ett spännande jobb, och det är för mig på en oljerigg. Det är ett drömjobb för mig. Men min fråga är nu, hur söker man en plats?

Antar att man måste bege sig till antagligen USA eller Norge för att hitta några oljeriggar öht. Vad tror ni kravs av en person, behöver man nån speciell utbildning inom injengörsteknin eller bygg eller liknande?
Citera
2010-01-05, 22:56
Medlem
-Premier*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Tjena hej. Jag är trött på vad som finns på den "vanliga" arbetsmarknaden, och är nu te efter ett spännande jobb, och det är för mig på en oljerigg. Det är ett drömjobb för mig. Men min fråga är nu, hur söker man en plats?

Antar att man måste bege sig till antagligen USA eller Norge för att hitta några oljeriggar öht. Vad tror ni kravs av en person, behöver man nån speciell utbildning inom injengörsteknin eller bygg eller liknande?

säkert ett par års erfarenhet av lite maskin användning och att svetsa är nog rätt bra att kunna om du vill jobba på en oljerigg, tror även att dom har kockar så om du är en jävel på att laga mat har du säkert en chans...
Citera
2010-01-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Premier*
säkert ett par års erfarenhet av lite maskin användning och att svetsa är nog rätt bra att kunna om du vill jobba på en oljerigg, tror även att dom har kockar så om du är en jävel på att laga mat har du säkert en chans...

Att laga mat där lär väl dock vara som att laga mat på en typ skola eller liknande.
Citera
2010-01-05, 23:15
Medlem
Jo men med bra betalt
Citera
2010-01-05, 23:55
Medlem
Bra betalt hoppas jag ju självklart på! Men det jag är ute efter är spänningen och att få arbeta utomhus under tuffa förhållanden
Citera
2010-01-06, 03:08
Medlem
utbildning + erfarenhet i nånting som efterfrågas ute på en rigg, annars är det nog rätt kört, ursäkta pessimismen
Citera
2010-01-06, 03:15
Medlem
Vad jag vet krävs det i princip inget mer än en säkerhetsutbildning på 15k
Citera
2010-01-06, 12:39
Medlem
davheis avatar
Finns redan en utmärkt tråd om detta dar alla tankbara fragor har stallts och besvarats av en person som arbetar pa plattform. Foreslar att du laser igenom den till att borja med.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=711266
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in