Citat:
Ursprungligen postat av teddybundy
Aa, hmm. Om jag ser att polisen är på väg för att ta mig och så har jag massa benzo som jag sväljer precis innan dom kommer och det hinner dom inte se. Så tar dom mig till polishuset för pissprov sedan sjukhuset för blodprov, hinner det komma ut i blodet och pisset på den korta stunden?
Sedan en till fråga, dom kan se vilka ämnen man har i kroppen men kan dom även se hur mycket man har tagit?
Nej jag tror det tar mellan 2-4 timmar innan det kommer till urinen, blodet vet jag faktiskt inte.
Men om du tillexempel injicerar det borde de väl kunna spåras mycket snabbare.
Ja polisen skickar sina prover till SKL för analys, och där kan dom se precis allting.
Och eftersom man är misstänkt för ett brott skickas det alltid dit, sen får man hem tillsammans med förundersökningen den exakta mängden du hade i dig vid det tillfället.
Så på plats kan dom aldrig få fram exakta mängden du har i dig.
Men med vanliga "multistickor" får det inte fram någon mängd, men nuförtiden använder sig polisen inte alltid av dom längre, utan skickar direkt till SKL.
Men vid vanliga provtagningar tex beroende-centret osv osv, använder de sig av stickor. Som förövrigt är ganska dåliga, jag har käkat iktorivi dagen innan jag pissat flera gånger och de har aldrig gett utslag på de.
nu babblar jag för mycket. MVH