2010-01-05, 16:56
Medlem
ja, som det står i rubriken, om jag tex blir tagen av polisen och precis innan slänger jag i mig massa tabletter, ser dom det om dom tar pissprov och blodprov en liten stund senare?
Citera
2010-01-05, 17:01
Medlem
Arch_Angels avatar
beror ju precis på vad du har ätit, hur mycket & hur länge.

men finns ingen benzo som försvinner på nolltid. lite underlig fråga faktiskt men jo, ser dom dej knapra massa piler så lär du nog måsta pissa om du inte kan bevisa det är din medecin. som sagt, klurig fråga
Citera
2010-01-05, 17:46
Medlem
Aa, hmm. Om jag ser att polisen är på väg för att ta mig och så har jag massa benzo som jag sväljer precis innan dom kommer och det hinner dom inte se. Så tar dom mig till polishuset för pissprov sedan sjukhuset för blodprov, hinner det komma ut i blodet och pisset på den korta stunden?

Sedan en till fråga, dom kan se vilka ämnen man har i kroppen men kan dom även se hur mycket man har tagit?
Citera
2010-01-05, 19:34
Bannlyst
De kan se att du har tagit tillräckligt mycket eller s att du inte har tagit tillräckligt mycket!

Stämmer detta jag läste på en annan sajt?

•Du kan ta 325 mg aspirin 4 timmar innan testet. Asperin kan sänka provsvaret med så mycket som 60%

Har inte hört dett innan!
Citera
2010-01-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddybundy
Aa, hmm. Om jag ser att polisen är på väg för att ta mig och så har jag massa benzo som jag sväljer precis innan dom kommer och det hinner dom inte se. Så tar dom mig till polishuset för pissprov sedan sjukhuset för blodprov, hinner det komma ut i blodet och pisset på den korta stunden?

Sedan en till fråga, dom kan se vilka ämnen man har i kroppen men kan dom även se hur mycket man har tagit?

Verkar som alla missuppfattar dig, det som du frågar efter är väl ändå hur lång tid det tar från att du sväljer skiten tills det går ut i blodet/pisset och syns på prov.

Beror nog mycket på vilken benzo det är samt vad du ätit innan.
Citera
2010-01-06, 14:47
Medlem
Himmler!s avatar
Det börjar synas när medicinen börjar verka.
Citera
2010-01-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Verkar som alla missuppfattar dig, det som du frågar efter är väl ändå hur lång tid det tar från att du sväljer skiten tills det går ut i blodet/pisset och syns på prov.

Beror nog mycket på vilken benzo det är samt vad du ätit innan.

Stämmer bra det

Himmler, då syns det alltså både i pisset och blodprov om jag tar det ca 1-2 timmar innan proverna ?
Citera
2010-01-06, 17:57
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Stämmer bra det

Himmler, då syns det alltså både i pisset och blodprov om jag tar det ca 1-2 timmar innan proverna ?
Borde dock synas i blodet innan urinen teoretiskt.
Citera
2011-12-07, 23:52
Medlem
lolita_s avatar
Citat:

Nej jag tror det tar mellan 2-4 timmar innan det kommer till urinen, blodet vet jag faktiskt inte.
Men om du tillexempel injicerar det borde de väl kunna spåras mycket snabbare.

Ja polisen skickar sina prover till SKL för analys, och där kan dom se precis allting.
Och eftersom man är misstänkt för ett brott skickas det alltid dit, sen får man hem tillsammans med förundersökningen den exakta mängden du hade i dig vid det tillfället.

Så på plats kan dom aldrig få fram exakta mängden du har i dig.
Men med vanliga "multistickor" får det inte fram någon mängd, men nuförtiden använder sig polisen inte alltid av dom längre, utan skickar direkt till SKL.

Men vid vanliga provtagningar tex beroende-centret osv osv, använder de sig av stickor. Som förövrigt är ganska dåliga, jag har käkat iktorivi dagen innan jag pissat flera gånger och de har aldrig gett utslag på de.

nu babblar jag för mycket. MVH
Citera
2011-12-09, 20:19
Medlem
Baklangesmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolita_
Nej jag tror det tar mellan 2-4 timmar innan det kommer till urinen, blodet vet jag faktiskt inte.
Men om du tillexempel injicerar det borde de väl kunna spåras mycket snabbare.

Ja polisen skickar sina prover till SKL för analys, och där kan dom se precis allting.
Och eftersom man är misstänkt för ett brott skickas det alltid dit, sen får man hem tillsammans med förundersökningen den exakta mängden du hade i dig vid det tillfället.

Så på plats kan dom aldrig få fram exakta mängden du har i dig.
Men med vanliga "multistickor" får det inte fram någon mängd, men nuförtiden använder sig polisen inte alltid av dom längre, utan skickar direkt till SKL.

Men vid vanliga provtagningar tex beroende-centret osv osv, använder de sig av stickor. Som förövrigt är ganska dåliga, jag har käkat iktorivi dagen innan jag pissat flera gånger och de har aldrig gett utslag på de.

nu babblar jag för mycket. MVH

+1 Bara för att de hunnit ta så är det en 3-4 h kvar tills det gått runt maskineriet och ut i urinen. (om du inte går på tjack eller ASS då) Clonazepam kan man äta i tablett om dagen/ utan det syns på stickorna. Men inte mer än 2mg!!! Har nått med gränsvärden (för testet) att göra för just den typen av benz som är förhöjt av någon anledning. Allt över 2 mg är torsk. Blodprov är alltid torsk, efter 30 min cirkus.
Senast redigerad av Baklangesmannen 2011-12-09 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in