2010-01-05, 13:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Men om modaratorerna skiter i att ta bort hans inlägg så måste det väl ändå räknas som att han inte var OT? Därför om jag fortsätter på samma linje HAN tog upp så är inte jag heller OT.
Det är det som är frågan, kan jag hädanefter räkna med att hans post blir raderad om jag anmäler den som OT?
Om inte, så tycker jag det vore orättvist att någon får snacka skit och man själv inte får.
Tipset är att inte lägga en RP på 1.08 ifall du kallas för pappskalle, för då är risken rätt stor att inlägget får stå kvar då det inte handlar om grova personangrepp.
Citera
2010-01-05, 14:03
Medlem
Bellossoms avatar
Ett annat sätt är att ta tio djupa andetag och sedan lägga antagonisten på Ignore.
Citera
2010-01-05, 14:05
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Ett annat sätt är att ta tio djupa andetag och sedan lägga antagonisten på Ignore.
Ignore är totalt onödigt. Då missar man ju alla roliga tillmälen folk försöker kasta på en. Att få personangrepp riktade mot sig är ju halva nöjet med forum.
Citera
2010-01-05, 14:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Tipset är att inte lägga en RP på 1.08 ifall du kallas för pappskalle, för då är risken rätt stor att inlägget får stå kvar då det inte handlar om grova personangrepp.
Ok då testar jag att rapportera som OT nästa gång och hoppas på att posten blir raderad. Om den inte blir borttagen på 12 timmar så borde jag åtminstone inte få tillsägelse om jag svarar.
Citera
2010-01-05, 14:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ok då testar jag att rapportera som OT nästa gång och hoppas på att posten blir raderad. Om den inte blir borttagen på 12 timmar så borde jag åtminstone inte få tillsägelse om jag svarar.
Jo? Inte blir väl dina svar mindre OT bara för att en moderator inte varit inloggad på 12 timmar...
Citera
2010-01-05, 14:45
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jo? Inte blir väl dina svar mindre OT bara för att en moderator inte varit inloggad på 12 timmar...
Det är väl alltid någon moderator inloggad.
Hur lång tidsgräns då?
Citera
2010-01-05, 14:46
Medlem
503s avatar
Citat:

Svarar du på OT så riskerar du en tillsägelse, oavsett hur länge du väntar.
Så enkelt är det.
Vill du diskutera någonting annat så är det bättre att du startar en ny tråd, eller skickar PM till moderator om utbrytning.
Citera
2010-01-05, 14:48
Medlem
ojns avatar
Citat:
Men om modaratorerna skiter i att ta bort hans inlägg så måste det väl ändå räknas som att han inte var OT? Därför om jag fortsätter på samma linje HAN tog upp så är inte jag heller OT.
Har du eller någon annan rapporterat inlägget? Moderatorer kan inte läsa alla inlägg i alla trådar. Alla inlägg på FB är inte OnT, men det innebär inte att det är ok att gå OT någon annanstans.
Citat:
Det är det som är frågan, kan jag hädanefter räkna med att hans post blir raderad om jag anmäler den som OT?
Är det OT och du rapporterar det borde det raderas, ja.
Citat:
Om inte, så tycker jag det vore orättvist att någon får snacka skit och man själv inte får.
Buu-huu.
Citera
2010-01-05, 14:49
Medlem
Drapåtrissors avatar
En del verkar ta det här med internet allt för allvarligt. Särskilt på FB får man räkna med att bli kallad både för det ena och andra utan att för den skull behöva kasta sig över RP knappen.
Citera
2010-01-05, 15:55
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Buu-huu.
Buu-huu på dig med.

Edit: Förövrigt är det precis den typen av kommentarer som leder till OT. Skall jag anmäla din post nu då lr du som är moderator.
Senast redigerad av MaxDL 2010-01-05 kl. 16:00.
Citera
2010-01-05, 16:59
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Buu-huu på dig med.

Edit: Förövrigt är det precis den typen av kommentarer som leder till OT. Skall jag anmäla din post nu då lr du som är moderator.
Hans post var inte offtopic då han svarade på dina frågor. Är det sådant du RP:ar så förstår jag att inläggen inte försvinner efter RP. Eller hur var det nu, du hade inte använt RP-funktionen innan du klagade här?

Om du tar åt dig sådant och går i svaromål så är det DU som för diskussionen offtopic och rimligtvis är det DU som ska åka på en tillsägelse.

Om folk ENBART postar "Du är en pappskalle" och inte tillför något enligt topic, ja då är det klockrent och en RP kommer garanterat att göra att inlägget försvinner.
Citera
2010-01-05, 18:51
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Hans post var inte offtopic då han svarade på dina frågor. Är det sådant du RP:ar så förstår jag att inläggen inte försvinner efter RP. Eller hur var det nu, du hade inte använt RP-funktionen innan du klagade här?

Om du tar åt dig sådant och går i svaromål så är det DU som för diskussionen offtopic och rimligtvis är det DU som ska åka på en tillsägelse.

Om folk ENBART postar "Du är en pappskalle" och inte tillför något enligt topic, ja då är det klockrent och en RP kommer garanterat att göra att inlägget försvinner.
Nä jag vet det, men den kommentaren var OT. Tillförde absolut ingenting och det är den typen av kommentarer som leder till ytterligare OT om man besvarar attacken.
Tråden handlar om i princip bara OT poster, men han gav ett praktexemplar i den kommentaren själv på OT.

Vidare är det inte jag som går OT om någon enbart skriver "du är pappskalle" till mig. Det är snarare personen som fäller den första OT kommentaren.
Jag är kluven i frågan, jag kommer rapportera OT så gott det går. Uppmärksammas OT rapporten inte så anser jag det inte mer än rätt att besvara attacken, OM jag känner för det.
Jag tycker den som fäller den första kommentaren som är OT borde få tillsägelse Om någon.
Senast redigerad av MaxDL 2010-01-05 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in