2010-01-05, 08:46
Medlem
Hejsan,

Jag har en dator som ska gras om till server. I dagslget r det Windows XP Home Edition p den. Att byta ut OS r uteslutet d det r fr mycket program som inte kommer g att terinstallera.

Min fundering r ifall ngon kan hjlpa mig att hitta en Remote Terminal programvara som man kan lgga p OS:et som det r? Servern ska st och snurra dygnet runt och 2 klienter mste kunna jobba p/mot servern samtidigt och nyttja dess applikationer.

Tacksam fr snabbt svar.

MVH
Citera
2010-01-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAS12
Hejsan,

Jag har en dator som ska gras om till server. I dagslget r det Windows XP Home Edition p den. Att byta ut OS r uteslutet d det r fr mycket program som inte kommer g att terinstallera.

Min fundering r ifall ngon kan hjlpa mig att hitta en Remote Terminal programvara som man kan lgga p OS:et som det r? Servern ska st och snurra dygnet runt och 2 klienter mste kunna jobba p/mot servern samtidigt och nyttja dess applikationer.

Tacksam fr snabbt svar.

MVH
Vad exakt menar du med "Terminal"? Vill du endast arbeta i console eller vill du kunna se skrivbordet?
Om du bara vill kunna skriva i CMD s rcker det vll med typ telnet och vill du kunna se skrivbordet s r det ngon VNC som gller. Finns hundratals.
TightVNC r gratis. RealVNC finns p torrent.
Citera
2010-01-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Vad exakt menar du med "Terminal"? Vill du endast arbeta i console eller vill du kunna se skrivbordet?
Om du bara vill kunna skriva i CMD s rcker det vll med typ telnet och vill du kunna se skrivbordet s r det ngon VNC som gller. Finns hundratals.
TightVNC r gratis. RealVNC finns p torrent.

Jag vill kunna logga in mot servern och arbeta som vanligt p dess skrivbord. Men det mste kunna gras frn 2 olika klienter samtidigt.

VNC fungerar vl med bara en anslutning i taget? annars blir det vl konflikt?
Citera
2010-01-05, 09:46
Medlem
abdituss avatar
RDP.

http://www.microsoft.com/windowsXp/u...moteintro.mspx
Citera
2010-01-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAS12
Jag vill kunna logga in mot servern och arbeta som vanligt p dess skrivbord. Men det mste kunna gras frn 2 olika klienter samtidigt.

VNC fungerar vl med bara en anslutning i taget? annars blir det vl konflikt?
Det ska funka
Citat:
All versions of RealVNC allow more than one connection.
just click the appropriate checkbox for the server &
ensure the client doesn't overide that setting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in