Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-05, 02:11
Bannlyst
Hej.

Tänkte bryta av julmaten med lite fisk från i sommar. Har en bunt små rödingar i frysen, vad kan man göra för gott med sådana? På sommaren så blir det salt/peppar/smör och på grillen, men jag tänkte höra om det finns någon roligare variant?
Citera
2010-01-05, 10:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
Hej.

Tänkte bryta av julmaten med lite fisk från i sommar. Har en bunt små rödingar i frysen, vad kan man göra för gott med sådana? På sommaren så blir det salt/peppar/smör och på grillen, men jag tänkte höra om det finns någon roligare variant?
Du bör nog inte överarbeta det hela. Halstra dem snabbt med skinnsidan neråt, salta och peppra, lägg på en klick smör och ät. Gärna tillsammans med kokt potatis och några citronklyftor samt en dillvippa över.

~Paul~
Citera
2010-01-05, 10:14
Medlem
systems avatar
Oh, jädrar vad gott det låter! Nu blev jag hungrig.

Som dePaul säger, en god fisk ska inte överarbetas, och då den varit fryst kan den lättare falla isär om man tar bort skinnet.
Citera
2010-01-05, 12:21
Medlem
Anroras avatar
Farsan brukar panera dem i ströbröd och sedan steka dem i smör.
Äts på hårdbröd macka med potatis och smör.
Citera
2010-01-06, 02:36
Bannlyst
Ok, får bli det imorgon. Tagit fram dom nu.
Ja, det är väl som ni säger, ingen mening att överarbeta.
Danke!
Citera
2010-01-06, 04:46
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du bör nog inte överarbeta det hela. Halstra dem snabbt med skinnsidan neråt, salta och peppra, lägg på en klick smör och ät. Gärna tillsammans med kokt potatis och några citronklyftor samt en dillvippa över.

~Paul~

Får man komma med en liten variant? (Klart man får!)
Gör som dePaul säger inledningsvis - men då jag misstänker att det är hela rödingar så skulle jag peta in en tumme smör samt en klyfta citron samt en dillvippa i rödingen samtidigt som den steks.
Sen kan du komplettera med mandelpotatisen med citron och dill.
Citera
2010-01-06, 09:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Får man komma med en liten variant? (Klart man får!)
Gör som dePaul säger inledningsvis - men då jag misstänker att det är hela rödingar så skulle jag peta in en tumme smör samt en klyfta citron samt en dillvippa i rödingen samtidigt som den steks.
Sen kan du komplettera med mandelpotatisen med citron och dill.
Låter kanon! Mitt förslag var baserat på filéer .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in