2010-01-05, 02:01
Medlem
ankeb0rgs avatar
Hejsan

Jag har precis installerat Debian efter några års användande utav Windows.
Allting flyter på perfekt förutom att jag har ingen aning om hur jag ska fixa så jag kan ansluta till Anonine (VPN).

Lite hjälp skulle uppskattas, tack på förhand.

Mvh
ankeb0rg
Citera
2010-01-05, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankeb0rg
Hejsan

Jag har precis installerat Debian efter några års användande utav Windows.
Allting flyter på perfekt förutom att jag har ingen aning om hur jag ska fixa så jag kan ansluta till Anonine (VPN).

Lite hjälp skulle uppskattas, tack på förhand.

Mvh
ankeb0rg
Prova det här

http://www.debian-administration.org/articles/35

Jag har själv ingen aning men det ska nog fungera
Citera
2010-01-05, 02:04
Medlem
ankeb0rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector
Prova det här

http://www.debian-administration.org/articles/35

Jag har själv ingen aning men det ska nog fungera

Tack så mycket, ska kolla in.
Citera
2010-01-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankeb0rg
Tack så mycket, ska kolla in.
om du använder network manager ska den också funka för vpn. beror på vilket protokoll som används av anoine. jag använde relakks och installerade då bara "network-manager-pptp" med apt så löste den beroendena (finns openvpn och vpnc också...) och så var det bara att konfigurera genom networkmanagers gui (nm-applet)...
Citera
2010-01-05, 11:18
Medlem
ankeb0rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
om du använder network manager ska den också funka för vpn. beror på vilket protokoll som används av anoine. jag använde relakks och installerade då bara "network-manager-pptp" med apt så löste den beroendena (finns openvpn och vpnc också...) och så var det bara att konfigurera genom networkmanagers gui (nm-applet)...

Jo testade det alldeles nyss faktiskt "lägg till pptd-tunnel (PPTP, BTGPRS, Dialup)" och valde PPTP och skrev in gateway vpn.anonine.net och loggade in med mitt anv och lösenord dock så när jag skulle surfa in på någon hemsida så fick jag bara att sidan ej kunde visas.
Citera
2024-03-16, 09:56
Medlem
Jag funderar på att skaffa anonine på min mobil.

Men hur blir det om jag är ansluten till Wi-Fi hemma och ch har von på mobilen. Blir det anonymt då eller sabbar Wi-Fi anonymiteten?
Citera
2024-03-16, 12:19
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsen
Jag funderar på att skaffa anonine på min mobil.

Men hur blir det om jag är ansluten till Wi-Fi hemma och ch har von på mobilen. Blir det anonymt då eller sabbar Wi-Fi anonymiteten?
Ska väl inte spela nån roll.
Om anonine lovat de inte loggar nåt så stämmer väl det. Här får man bara lita på att vpn-leverandören håller vad de lovar-annars eventuelt använda Tor.
Visste inte att Anonine fanns kvar.
Kolla sidor för dns-leaktest på nätet efter du anslutit och se om de läcker din ISP-s dns-adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in