Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-05, 00:39
  #1
Medlem
NuffeVonVettets avatar
Är rätt färsk på datorer, skulle va skönt om någon skulle kunna säga vad jag ska ta mig till, ännu bättre hur jag kan lösa det!

såhär ligger de till, köpte en laptop, siemens amilio 3553 för 1.5 år sen, funkat bra och här är problemet:
1. kommer upp varningar om att windows är förfalskat fast det är äkta, gjorde inget speciellt i samband med händelsen vad jag vet...
2. office sa helt plötsligt till om att den saknade giltig key (men har den riktiga så den ska ja iof bara hitta och skriva i...)
3. tidigare har de inte varit några problem att spela tex left4dead men nu går det betydligt sämre överlag dessutom laggar de satan i samband med att fläkten går igång, de tar ett par minuter innan de löser sig...
4. jag kommer inte in på kontrollpanelen... den vägrar att gå in där...

vad ska man ta sig till i min sits? tar gärna mot tips om uppdateringar, som sagt är färsking och har ingen koll på hur man uppdaterar nånting i princip... har suttit och letat runt ett jävla tag men blir bara arg och förvirrad
Citera
2010-01-05, 00:43
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
I din situation, varför inte lämna till en datorbutik?
Citera
2010-01-05, 00:47
  #3
Medlem
GhosteNs avatar
Har du köpt din dator av en privatperson?
Citera
2010-01-05, 00:51
  #4
Medlem
Kights avatar
Lämna in datorn eller be någon kunnig vän ta en titt(eller deras barn).

Du verkar helt enkelt lite för ovan vid datorer för att det ska enkelt förklaras hur man fixar detta.

Det där med uppdateringar är antagligen anledningen det hela slutade fungera, eller att din nyckel har hamnat på internet för andra att använda den så att microsoft har svart listat den.
__________________
Senast redigerad av Kight 2010-01-05 kl. 00:53.
Citera
2010-01-05, 13:38
  #5
Medlem
hasenfrasens avatar
Eftersom du har en fabriksdator så har du SLP/SLIC i BIOS som gör att datorn kan fås att bli 100% äkta trots att man installerat en fulversion. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/ om du orkar läsa lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback