• 1
  • 2
2010-01-05, 13:21
Medlem
När det gäller burhöns så förekommer det inga tuppar, nej. Men när det gäller frigående höns så förekommer det att man har en tupp också, just för att upprätthålla ordningen i flocken eller vad man ska säga. I dessa fall väntar man kanske med genomlysningen med tanke på att det är väldigt svårt att upptäcka ett embryo de första dagarna. Jag har dock aldrig fått ett embryo, och jag har aldrig heller hört talas om någon som har fått det.
Citera
2010-01-05, 14:27
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c3l
Ägget bildas efter befruktning. Det är inte så att ägget finns i hönan färdigt, för att tuppsperma sedan sprutas in.. hur skulle det öht gå till?

frågan är lika dum som "har jag pappas sperma i min hjärna"? (dna möjligtvis, om din mor var trogen...
Hahaha, det fetmarkerade kan vara den roligaste frågan någonsin! Herregud, skrattade så att kaffet kom ut i näsan.
Citera
2010-01-05, 14:30
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Sov alla på lektionerna i skolan?

Nej, det är ingen sperma i äggen. Ingen sperma har varit i närheten av hönorna (förutom en pilsk bonde kanske), det har då inte varit någon sperma i äggen från början, och det kommer definitivt inte vara någon sperma i äggen veckor senare när du ska äta ägget!

Hönor hålls utan tuppar. Hade det varit tuppar tillsammans så hade det blivit foster i äggen vilket hade minskat försäljningen avsevärt om man riskerar att sätta tänderna i en halvt utvecklad näbb och fjun.
Inte nödvändigtvis på Filippinerna! http://en.wikipedia.org/wiki/Balut_(egg)

Men för att återknyta till ditt övriga inlägg. Självfallet är det så, hur i hela friden skulle sperman komma dit?
Citera
2010-01-05, 22:44
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Inte nödvändigtvis på Filippinerna! http://en.wikipedia.org/wiki/Balut_(egg)

Men för att återknyta till ditt övriga inlägg. Självfallet är det så, hur i hela friden skulle sperman komma dit?

Var faktiskt det där jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg. Sjukt vidrigt och äckligt. Men många svenskar tycker ju kräftor och krabbor är skitsmaskiga att bryta upp och suga i sig slemmet från.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in