2010-01-04, 18:22
Medlem
Sun-beams avatar
Vann en tradera aktion och jag gick till banken den 30e december och satte in pengar på plusgiro konto till nordea, själv har jag swedbank.

Idag, fem dagar senare påstår säljaren att det inte kommit in några pengar? Men fem dagar är ju faktiskt ganska långt tid och pengarna borde väl ha kommit in? Vad tror ni? Är jag påväg att bli blåst eller kan det ta så långt tid verkligen?

tacksam för alla svar första gången jag handlar på tradera så det känns väl lite sådär
Citera
2010-01-04, 18:26
Medlem
Namters avatar
Du har blivit blåst. Finns det ingen funktion som du kan tracka din betalning?
Citera
2010-01-04, 18:30
Medlem
Hörde igår på radio att det finns folk som snor ens identitet på tradera,och behåller alla bra betyg som denna användarn har för att kunna göra ett "seriöst" intryck på köparna. Köparna känner sig trygga att betala och han inkasserar pengarna på sitt konto o de får inte sina varor.
Så detta kan nog röra sig om en sådan skojare, verkligen hemskt!
Hoppas du inte blev av med en större summa.
Vad kostade varan förresten ?

edit: Jag kan förstå om du inte längre vill handla på Tradera, jag själv har aldrig handlat där, men varit sugen ett flertal gånger.
Citera
2010-01-04, 18:32
Medlem
Sun-beams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namter
Du har blivit blåst. Finns det ingen funktion som du kan tracka din betalning?

vet inte, jag gick till banken o betalade in, kollade upp säljaren på upplysning.se o de visade sig att hon var född 1991. Känner mig rätt blåst nu, hon hade dock 100% posetiva av 334 stycken!

så, vad gör man nu?
Citera
2010-01-04, 18:33
Medlem
Sun-beams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TMF-
Hörde igår på radio att det finns folk som snor ens identitet på tradera,och behåller alla bra betyg som denna användarn har för att kunna göra ett "seriöst" intryck på köparna. Köparna känner sig trygga att betala och han inkasserar pengarna på sitt konto o de får inte sina varor.
Så detta kan nog röra sig om en sådan skojare, verkligen hemskt!
Hoppas du inte blev av med en större summa.
Vad kostade varan förresten ?

edit: Jag kan förstå om du inte längre vill handla på Tradera, jag själv har aldrig handlat där, men varit sugen ett flertal gånger.

handlar om ca 5000 kr fyfan, hoppas person numret stämmer o adressen för isåfall ska jag hälsa på henne
Citera
2010-01-04, 18:36
Medlem
Fenrers avatar
Kontrollera med banken om pengarna har överförts, har de gjort det, tala om för säljaren att du kommer att göra en polisanmälan. Du har ju kontonumret.
Citera
2010-01-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun-beam
handlar om ca 5000 kr fyfan, hoppas person numret stämmer o adressen för isåfall ska jag hälsa på henne
Återkom med det hur det går.

Fick kvitto på insättningen av pengarna? Det måste gå att få fram på något sätt annars. Jag tror inte att en person med så många och goda omdömen vill riskera allt det där.
Citera
2010-01-04, 18:41
Medlem
Sun-beams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Fick kvitto på insättningen av pengarna? Det måste gå att få fram på något sätt annars. Jag tror inte att en person med så många och goda omdömen vill riskera allt det där.

ja jag har kvitto har skickat iväg några mail till tjejen, fick svar idag där det stog:

Hej,

Inväntade Plusgirots aviseringar på eftermiddagen,

men hoppas att vi ser din betalning i morgon istället.

Mvh

det ska alltså vara ifrån ett företag. men tjejen är född 91? för mig går det inte ihop sig. ska kolla vad hon har att säga imorgon så jag inte drar igång någonting som kanske inte stämmer.. jag vet inte, blir bara så förbryllad.
Citera
2010-01-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så behöver tydligen inte goda omdömen betyda att personen är ärlig.

Hans bank ska kunna se alla hans transektioner i minst 1månad efter köp.
Han kan även be henne att faxa över ett kontouttrag på det Plusgiro han satt in pengarna på. Så han själv ser om hon fått eller inte fått in pengarna på sitt konto.
Citera
2010-01-04, 18:44
Medlem
Slashcares avatar
Det har nästan bara varit röda dagar sen den 30e. Ge det nån dag till.
Citera
2010-01-04, 20:13
Medlem
Sun-beams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Det har nästan bara varit röda dagar sen den 30e. Ge det nån dag till.

Ja, tänkte faktiskt på det. Får göra det förhoppningsvis lurar hon mig inte men klart man blir lite misstänksam det är så mycket sånt på internet. Det här lär ju iallafall bli sista gången jag handlar på tradera
Citera
2010-01-04, 22:58
Medlem
anre24s avatar
vilket traderanick?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto