Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-04, 11:51
Bannlyst
Igår bråkade jag med min brud om pengar och det urartade i våld. Hon knuffade ner mig på golvet vilket gjorde mig rosenrasande, jag ville ge tillbaka och närmast till hands var en banan som låg på köksbordet. Jag tog upp den och drämde allt vad jag kunde i ansiktet på henne. Bananen exploderade hon fick näsblod.

Men det är inte det som är huvudpoängen här, jag undrar helt enkelt hur fan jag ska kunna styra upp detta nu dagen efter. Hon sitter inlåst på sitt rum (jag som låst) och lyssnar på skrikmusik på högsta volym. Bråket handlade om att jag ville ha tillbaka pengar som hon lånat av mig för att betala förra månadens elräkningar, och jag visste att hon hade pengar men ville ej ge mig för att hon "skulle" köpa smink istället, vilket jag tyckte var idiotiskt - och på den vägen urartade det.

Riktigt dålig stämning i lägenheten nu, behöver råd.. ska man bara lämna henne ifred?
Förstår mig fan inte på kvinnor för fem öre
Citera
2010-01-04, 11:53
Medlem
kaxen82s avatar
1. Var glad att det inte var en kniv du kastade.
2. Lämna henne ifred tills hon har lugnat ner sig, be sedan om ursäkt.
Citera
2010-01-04, 11:54
Medlem
cdxz11s avatar
Ja en sak är säker, slå varandra i ansiktet med bananer kommer inte lösa något!
Citera
2010-01-04, 11:54
Medlem
så först puttar hon omkull dig sen slår du henne med en banan?

Är du en tjej?
Citera
2010-01-04, 11:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.
Igår bråkade jag med min brud om pengar och det urartade i våld. Hon knuffade ner mig på golvet vilket gjorde mig rosenrasande, jag ville ge tillbaka och närmast till hands var en banan som låg på köksbordet. Jag tog upp den och drämde allt vad jag kunde i ansiktet på henne. Bananen exploderade hon fick näsblod.

Men det är inte det som är huvudpoängen här, jag undrar helt enkelt hur fan jag ska kunna styra upp detta nu dagen efter. Hon sitter inlåst på sitt rum (jag som låst) och lyssnar på skrikmusik på högsta volym. Bråket handlade om att jag ville ha tillbaka pengar som hon lånat av mig för att betala förra månadens elräkningar, och jag visste att hon hade pengar men ville ej ge mig för att hon "skulle" köpa smink istället, vilket jag tyckte var idiotiskt - och på den vägen urartade det.

Riktigt dålig stämning i lägenheten nu, behöver råd.. ska man bara lämna henne ifred?
Förstår mig fan inte på kvinnor för fem öre

Men att drämma en banan i fejset på en tjej så hon får näsblod är ok tycker du?
Vad är du för en jäkla tunnis som åker i golvet av ett fruntimmer?
Citera
2010-01-04, 11:57
Medlem
Ogdens avatar
Hahahaha, en banan?

Nämen, hon kommer väl ut någon gång. Då får du be om ursäkt för att du slåss med frukter.

Edit: Vänta vänta vänta VA?! Har du låst?
Lås upp nu, för helvete!
Senast redigerad av Ogden 2010-01-04 kl. 11:59. Anledning: WTF
Citera
2010-01-04, 11:58
Medlem
ubersantas avatar
Hela denna historien påminner mig om några av Edward Griegs kompositioner.
Senast redigerad av ubersanta 2010-01-04 kl. 12:02.
Citera
2010-01-04, 11:59
Medlem
Backsippas avatar
Hon kommer väl inte ut för Jesus har låst in henne.

Lås upp dörren för f*n.
Citera
2010-01-04, 11:59
Medlem
Teskeds avatar
Men vafan, sluta ta tjejens sida så satans enkelspårigt. Hon köper hellre smink än betalar räkningen!?

Att sedan lappa te henne med en banan var kanske inte det absolut smartaste
Citera
2010-01-04, 12:02
Medlem
Patriarch Ks avatar
Pengar? Haha. Du borde väl kunnat vänta lite till med det för hon visste troligtvis om att hon var skyldig dig och eftersom ni bor tillsammans kunde du lika gärna fått dem om ett halvår eller något ur rent vänskapliga perspektiv. Dock skulle man kunna vrida på det och tänka åt andra hållet också, men smink är väl trots allt en del av kvinnans vardag och om hon helt plötsligt inte skulle ha råd att köpa sånt skulle hon behöva gå osminkad på gatan och vänner skulle undra varför hon blivit så ful/naturlig etc. Hon skulle säkert inte ha mage att säga att hon inte har råd att köpa smink (om det nu är det hon skulle köpa) och hamnade då i valet & kvalet. Du borde som hennes sambo kunnat offra lite och vänta en månad till om det nu inte var så att du själv var i någon form av ekonomisk kris.

Annars löser sig sånt här med tiden troligtvis och eftersom hon började med att putta ner dig på golvet ligger du trots allt i ett överläge. Om du hade slagit henne med bananen innan hon gjort något hade hon blivit rädd och skrivit på internet om hur "min pojkvän misshandlar mig med frukter och bär, vad ska jag göra?" eller något

Dock en väldigt fånig sak att göra över lite pengar. Vad betyder egentligen pengar för er om ni ska reagera på det viset?
Senast redigerad av Patriarch K 2010-01-04 kl. 12:05.
Citera
2010-01-04, 12:03
Bannlyst
Jag skapade inte denna tråd för att bli dumförklarad...
Citera
2010-01-04, 12:05
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus
Jag skapade inte denna tråd för att bli dumförklarad...
Det behöver inte vi, det gör du på egen hand. Har du låst upp dörren nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in