Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Var verkligen alla versaler och fet textil nödvändigt?
Jaja skitsamma. Jag tror inte på den här smörjan. Och vad bygger den uteslutningsmetoden på? Jo.. Har ni träffat en människa som är hjärndöd någon gång? Hos en hjärndöd patient existerar absolut ingen som helst hjärnaktivitet eller reaktioner. Det är ungefär som att ha slagit av en strömbrytare pang bom, totalt blankt oavsett vad du tar dig till med vederbörande. Hjärtat fortsätter pumpa runt blodet och håller allt det kroppsliga vid liv, men det finns inga psykiska tecken över huvud taget, varken visuellt eller vetenskapligt. För övrigt är begreppet hjärndöd lagstiftat som lika med "kliniskt död" i både Sverige och många andra länder. Vilket gör det möjligt att ta vara på organen för donation.
Min egen slutsats: Det är hjärnan som behandlar alla intryck och personliga kännetecken osv. Visserligen förser hjärtat vår hjärna (och resten kroppen) med syre och blod för att dessa ska fungera, men har således ingen inverkan på själva personligheten.
Ska det då rubriceras som att hjärtat styr över våran hjärna? Nja, det är inte tillräckligt för mig. För min del är hjärtat fortfarande motorn och hjärnan datorn.
Hjärtat motorn och hjärnan datorn...
Men vem är individen som använder sig av motorn och datorn?
Exakt, den medvetna själen som bebor den temporära fysiska kroppen!
Vi själar är eviga andevarelser (evighetsvarelser), men vi själar som bebor denna materiella värld i våra materiella kroppar, stället för att leva i den eviga andliga världen, den absoluta världen bortom vår relativa rumtid, har hamnat här för att vi ville leva oberoende av Gud, imitera Gud, vilket endast låter sig göras här i den illusoriska materiella världen, som egentligen är en skuggvärld, en förvrängd spegelbild av den eviga andliga världen, där vi själar hör Hemma, då vi ju är eviga andliga väsen till vår natur!