2010-01-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Väntar med spänning på din avslutande rapport

Förstod att den skulle komma...hihi.

...men nu är det knappast en sådan tråd där jag förväntas komma med rapport om nått problem i mitt privatliv eller liknande. Detta rör nog alla, och de enda som kan komma med resultat/rapport är att vi alla försöker hjälpas åt om att sätta någon slags oskriven regel på forumen. Har tråden engagerat väldigt många, eller är den av särskilt intresse mer än i trådar som "jag har virus i datorn", så bör man fan ta ansvaret för sin tråd att ge en slutrapport.

Senast redigerad av BJB 2010-01-04 kl. 16:24.
Citera
2010-01-04, 18:39
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Visst kan det vara störande, men det år som flera sagt att bara skicka ett PM. Eller själv föra bok över dessa och skita i att svar på deras nästa fråga.
Citera
2010-01-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Visst kan det vara störande, men det år som flera sagt att bara skicka ett PM. Eller själv föra bok över dessa och skita i att svar på deras nästa fråga.

Jag tycker inte alla ska behöva skicka PM när det gäller större trådar som engagerat många. Tycker man ska ta ansvar som en oskriven regel att ge tillbaka det du fått, med en slutrapport. Punkt. Tycker alla ska göras tydligare medvetna om detta för att slippa fler trådar där 50 pers undrar hur det gått...jävligt respektlöst.

Ge tillbaka det du själv fått, borde vara ett motto.

/
Senast redigerad av BJB 2010-01-04 kl. 20:00.
Citera
2010-01-04, 20:19
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Jag tycker inte alla ska behöva skicka PM när det gäller större trådar som engagerat många. Tycker man ska ta ansvar som en oskriven regel att ge tillbaka det du fått, med en slutrapport. Punkt. Tycker alla ska göras tydligare medvetna om detta för att slippa fler trådar där 50 pers undrar hur det gått...jävligt respektlöst.

Ge tillbaka det du själv fått, borde vara ett motto.

/

Jag tror att både du och jag är lika medvetna om att majoriteten av användarna rent av skulle skita i någon "regel" så länge det inte är en regel. Tyvärr är det så, och jag tycker själv att det är skitstil från en användare att inte höra av sig om hur det gått.
Citera
2010-01-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag tror att både du och jag är lika medvetna om att majoriteten av användarna rent av skulle skita i någon "regel" så länge det inte är en regel

Jag håller inte med dig där.

Jag tror de flesta användare som skapar sådana trådar vill göra rätt för sig, bara de är medvetna om det. Tror de flesta som öppenhjärtigt berättar om sina liv inte egentligen "skiter" i att uppdatera, handlar nog snarare om att man glömmer bort när problemet löst sig.

Det är faktiskt en hel del som upptäcker sina egna trådar och är förvånade att de faktiskt fortfarande lever, och kostar på sig en uppdatering en månad senare.

Några kan nog "skita" i det, men tror ändå att merparten bryr sig om sina egna trådar om de vet om problemet.
Citera
2010-01-05, 06:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Nej tack, vi försöker skära ner...på antalet regler alltså.
Så en till, särskilt inte en så här ogenomtänkt, känns inte lockande.

Dessutom kan jag rekommendera att bara skicka ett pm: jag gjorde det för länge sen, långt före jag ens blev mod, angående en intressant tråd och fick till slut svar, först i pm och sen en längre utvikning i berörd tråd så ge inte upp!
Skickar man ett vänligt pm brukar det löna sig.

(Nej, tyvärr kommer jag inte längre ihåg vad vare sig tråden eller användaren jag skickade pm till heter, men jag har för mig att det var någon brutal relationshistoria och upplösningen var verkligen en ren klimax.)
Citera
2010-01-05, 12:22
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nej tack, vi försöker skära ner...på antalet regler alltså.
Så en till, särskilt inte en så här ogenomtänkt, känns inte lockande.

Dessutom kan jag rekommendera att bara skicka ett pm: jag gjorde det för länge sen, långt före jag ens blev mod, angående en intressant tråd och fick till slut svar, först i pm och sen en längre utvikning i berörd tråd så ge inte upp!
Skickar man ett vänligt pm brukar det löna sig.

(Nej, tyvärr kommer jag inte längre ihåg vad vare sig tråden eller användaren jag skickade pm till heter, men jag har för mig att det var någon brutal relationshistoria och upplösningen var verkligen en ren klimax.)

Skriver aldrig +1 men detta förtjänade det.

OnT: Seriöst, om man nu är så intresserad av att veta vad som hände så kan man skicka ett PM eller bumpa tråden.
Citera
2010-01-05, 12:24
Medlem
LightClouds avatar
Håller med dig om att det är jobbigt när de lämnar allt, men tror knappast att man kan regelsätta det. Det är för mycket imo.
Citera
2010-01-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nej tack, vi försöker skära ner...på antalet regler alltså

Handlar inte om en ren och skär regel, snarare om att göra folk medvetna att om en hel del folk engagerar sig, bör man också ge tillbaka det man fått.

Ska 50 pers skicka PM liksom? Nej tror det berör alla. Att folk är tydligare med att inte bara lämna tråden när allt löst sig. Ge tillbaka med en slutrapport när vi ställt upp!

Tycker det är ett jävla otyg detta och varenda jävel ska väl inte behöva skicka PM för varje tråd som lämnas utan upplösning...
Citera
2010-01-05, 13:19
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag som ju är moderator i de berörda forumen kan ju ge min bild:

Folk startar dagligen nya trådar om sina bekymmer, exempelvis "Flickvänn skit sur, vad ska jag jöra" eller dylikt. Trådskaparen får svar och agerar därefter. Att sedan gå in och lämna rapport på Flashback kanske inte känns så värst viktigt för denne när nu problemet är löst.

Jag ser inte gärna att vi får in en sådan regel nej.
Citera
2010-01-05, 13:34
Medlem
epost72s avatar
Det är tydligt hos en del användare att de inte tycker att det är så viktigt att följa upp sina trådar.

De finns en variant som postar om något relationsproblem, tar del av svaren utan att engagera sig genom att svara, detta innebär inte att tråden var helt meningslös, de som har engagerat sig och svarat hjälper till andra som läser tråden får också tips och råd.

Sedan finns det dem som använder ett extrakonto just för att man inte vill posta med sitt ordinarie konto, då blir det oftast en trådstart där TS inte hör av sig mer i den tråden.

Vidare kan man ju via posthistoriken se lite hur aktiv personen är med sitt konto i andra trådar.

Naturligtvis behöver inte alla skicka PM, om du gör det kan du ju be TS att uppdatera tråden, (alla prenumererar ju inte på sina trådar) om TS inte svarar eller svarar att h*n inte vill uppdatera så kan man ju skriva det i tråden.

Sedan förekommer en hel del trolltrådar i relationsforumet och andra delar med.
Senast redigerad av epost72 2010-01-05 kl. 13:39. Anledning: felformulering
Citera
2010-01-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Jag som ju är moderator i de berörda forumen kan ju ge min bild:

Folk startar dagligen nya trådar om sina bekymmer, exempelvis "Flickvänn skit sur, vad ska jag jöra" eller dylikt. Trådskaparen får svar och agerar därefter. Att sedan gå in och lämna rapport på Flashback kanske inte känns så värst viktigt för denne när nu problemet är löst.

Jag ser inte gärna att vi får in en sådan regel nej.

Varför ska man inte kunna se det som att göra folk medvetna om problemet istället för att göra det till en regel?

Göra folk medvetna, kan ju knappast kosta nått. De flesta som inte avslutar trådar, tror jag mestadels det ändå handlar om glömska.

Ett bättre forum på det sättet tror jag alla skulle uppskatta!
Senast redigerad av BJB 2010-01-05 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in