2010-01-03, 11:20
Medlem
CamillaDYs avatar
Har en gammal Fujitsu-Siemens med:

AMD 4200+ 64
MSI 7125 K8 Neo4 F
1,5 Gb interminne
2 x 250Gb hårddisk
7800 GTX grafik

Körde tidigare med win Xp. Jag formaterade hårdisken och installera om XP, körde med det en dag och sen nstallerade jag Win .

Satan vilken skillnad det blev på gamla bettan, allt flyter på utav helvete. Speciellt att surfa på nätet.

Vad beror det på, vad är den stora skillnaden på XP och Win 7?
Citera
2010-01-03, 11:48
Medlem
bluemoons avatar
Jag provade vista i min gamla Bettan. Jag kunde inte ens installera det. Men kanske 7an är något att pröva.

Kör xp just nu
Citera
2010-01-03, 13:37
Medlem
Låter konstigt. Windows 7 borde väl rimligtvis vara mer krävande än XP.
Citera
2010-01-03, 14:02
Medlem
CamillaDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Låter konstigt. Windows 7 borde väl rimligtvis vara mer krävande än XP.

Exakt. Det var därför jag först inte ens tänkte tanken på att installera det utan installerade XP.

Trodde först att jag hade haft taskiga drivrutiner till nätverkskortet när jag hade XP. Men har testat hastigheten och den skiljer sig inte mellan XP och Win 7. Sen att jag bara har 1,5 gig interminne borde ju också tala för att det borde gå bättre med Xp, men icke.

Konstigt...
Citera
2010-01-04, 00:00
Medlem
Microsoft har funderat mycket kring det är med prestanda

Näe, men även om Windows 7 "borde" vara krävande då det har fler funktioner och så vidare så ska vi tänka på att det har gått 8-9 år sedan Windows XP släpptes. På den tiden har man nog kunnat fundera en hel del på optimering. Windows 7 har dock högre systemkrav än Windows XP, men uppfyller datorn bara dessa så skall sjuan vara snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in