Jag söker ett bra skjutstöd hade tänkt mig nån form av ''bipod'' den är tänkt att användas till både banskytte och jakt.
För att komplicera det ännu mer vill jag helst ha en man kan ha till flera vapen då jag helst vill slippa köpa 2 st för kanske 1 500:- st när jag kanske kan köpa nåt fäste som gör att den går att använda på flera.
Undrar även vilken längd på benen som är lämpligast och mest ''allround''?
Skulle även uppskatta lite tankar från de som har bipods.
Tack på förhand.
Senast redigerad av abbe101 2010-01-03 kl. 01:59.
Kolla in Winchesters och Shooters Ridges "Harris-kloner". Jag har dessa på en 10/22 och en AR-15, kostar runt $30-40 och och är i stort sett lika bra som originalen. De jag har är 9-13", en höjd som funkar bra för liggande och hyfsat för bänk. Dessa monteras till remfästet, så det är snabbt och enkelt att flytta dem mellan vapnen om man inte vill köpa ett för varje.
Kolla in Winchesters och Shooters Ridges "Harris-kloner". Jag har dessa på en 10/22 och en AR-15, kostar runt $30-40 och och är i stort sett lika bra som originalen. De jag har är 9-13", en höjd som funkar bra för liggande och hyfsat för bänk. Dessa monteras till remfästet, så det är snabbt och enkelt att flytta dem mellan vapnen om man inte vill köpa ett för varje.
Har vänner som nyligen köpt bipods från e-bay för riktigt bra priser, kasta ett öga där. Vill minnas att priset var typ 50% mot svenska handlare och exporttillstånd är inget problem på dessa
Är det värt de extra pengarna för att få en ''äkta'' Harris?
Har hört mycket bra om shooters ridge. Men annars är det i allmänhet så att det är värt de extra pengarna. Skall du skjuta en del kommer det ju att gå en hel del rekyl genom bipoden.