• 1
  • 2
2010-01-03, 00:38
Medlem
KungUtanPungs avatar
Hej jag har tydligen 320 gb i hårddisk. Men nyss när jag skulle installera ett spel stog det att jag inte har mycket minne kvar. Och jag har inte alls många program installerade. Här ser ni en bild på vad som dyker upp när jag går in på min dator:

http://i48.tinypic.com/2pt3otv.png

Den andra hårdisken har ju 208 gb ledigt. Så varför kan jag inte installera spelet på den? Hur ska jag göra för att kunna använda mina 320 gb?
Citera
2010-01-03, 00:48
Medlem
KungUtanPungs avatar
Ingen som vet?
Citera
2010-01-03, 00:49
Medlem
crillecrilles avatar
Vad stod det i felmeddelandet? Skulle tro att du försökte installera på den disken som är full, välj att installera på den tomma partitionen istället.
Citera
2010-01-03, 00:51
Medlem
KungUtanPungs avatar
Det ända jag gjorde var att klicka på next. Och då stog det att disken är full. Men hur skulle jag välja vilken disk jag ska installera på? Jag har tagit bort grejer nu för att kunna installera spelet. Men frågan är hur jag ska utnyttja den andra hårddisken?
Citera
2010-01-03, 00:55
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Använder du fat32 eller ntfs?
Citera
2010-01-03, 00:57
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Använder du fat32 eller ntfs?

Jag har ingen aning vad det är?
Citera
2010-01-03, 00:59
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungUtanPung
Det ända jag gjorde var att klicka på next. Och då stog det att disken är full. Men hur skulle jag välja vilken disk jag ska installera på? Jag har tagit bort grejer nu för att kunna installera spelet. Men frågan är hur jag ska utnyttja den andra hårddisken?
När du startar installationen så står det nåt i stil med: "Installera i: C:\Program\Spel". Då kan du trycka på bläddra och välja att installera i en mapp på den andra hårddisken
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
fat32 osv
Det har inte med saken att göra......
Citera
2010-01-03, 01:05
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
När du startar installationen så står det nåt i stil med: "Installera i: C:\Program\Spel". Då kan du trycka på bläddra och välja att installera i en mapp på den andra hårddisken

Det har inte med saken att göra......

Ja men när jag går in på data hårddisken finns bara dom här filerna där.
http://i48.tinypic.com/207kg36.png

Mappen ''program'' finns i den fyllda hårddisken. Måste jag föra över programmappen till den andra hårddisken eller vad ska jag göra?

Känns helt skumt med den andra hårddisken.
Citera
2010-01-03, 01:07
Medlem
Du kan antagligen välja mellan en "Express" installation och en "Advanced" eller dylikt. Välj Advanced och skriv in D:\spel\spelnamn så hamnar det på rätt hårddisk.
Citera
2010-01-03, 01:12
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelH
Du kan antagligen välja mellan en "Express" installation och en "Advanced" eller dylikt. Välj Advanced och skriv in D:\spel\spelnamn så hamnar det på rätt hårddisk.

Ja men hur ska jag använda den andra hårddisken? Allt jag laddar ner osv sparas ju på den mindre hårddisken.,
Citera
2010-01-03, 01:55
Medlem
KungUtanPungs avatar
Citat:
Ja men hur ska jag använda den andra hårddisken? Allt jag laddar ner osv sparas ju på den mindre hårddisken.,

Ingen som vet?
Citera
2010-01-03, 01:58
Medlem
Fbadgers avatar
Citat:

Då får du ställa om det i programmen ex: mozilla och utorrent

I mozilla tar du options och sedan download för att skriva D: där det står C: likande i Utorrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in