2010-01-02, 19:43
Medlem
Sökte men hittade inget matnyttigt.

Bröt benet strax för jul och har enligt läkarens ordination legat med benet i högläge så mycket jag kunnat. Börjar bli rejält trött på det dock, så min fråga är, är det lugnt att sluta med högläge eller är det direkt ohälsosamt?
Citera
2010-01-02, 19:52
Medlem
Borde väl kunna ta ner det och vila ett tag

Detta bör dock diskuteras med en läkare eller annan kunnig.
Citera
2010-01-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Borde väl kunna ta ner det och vila ett tag

Detta bör dock diskuteras med en läkare eller annan kunnig.

Det är klart det inte går att ligga i högläge 24/7. Tänkte mer på när man kan lägga ner det permanent. Har slutat med smärtstillande och allt känns bättre för varje dag som går.

Får inte tag på läkare förens på måndag och det känns dumt att ringa akut för en sån här fråga.
Citera
2010-01-02, 20:02
Medlem
kvistlacks avatar
Brott var? Gips? Opererad = pinnar utanför benet?
Citera
2010-01-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
Det är klart det inte går att ligga i högläge 24/7. Tänkte mer på när man kan lägga ner det permanent. Har slutat med smärtstillande och allt känns bättre för varje dag som går.

Får inte tag på läkare förens på måndag och det känns dumt att ringa akut för en sån här fråga.

Efter att jag kommit hem har den opererade kroppsdelen svullnat, är det normalt?
SVAR:
Många gånger svullnar knäet, låret eller axeln lite efter operation. Får du en kraftig svullnad och tilltagande värk eller feber skall du omgående kontakta Movement eller akutsjukvården där du bor. Har du opererat foten är det bra om du har den i högläge de första dagarna efter operationen för att svullnaden skall gå ned.

http://www.movement.se/Page.asp?PageNumber=34
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in