• 1
  • 2
2010-01-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
I efterhand är han nog jävligt glad att han inte fick

jag håller helt klart med. Yoshidas tupp-stil överväldigade honom totalt.

Problemet med Ishii är att han helt saknar standup men framförallt också hjärta. Han ser ut som en kille som lägger av när det gör lite ont. Och det funkar inte när ens enda vapen är neutraliserad judo och taskiga arm-slag.
Citera
2010-01-03, 01:52
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
I efterhand är han nog jävligt glad att han inte fick

Ja men min poäng var att man inte är rädd för att signa japaner. Han har en viss stjärnstatus som olympisk mästare. Sen såg man nog förmodligen stor potential i honom.
Citera
2010-01-03, 01:56
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Ja men min poäng var att man inte är rädd för att signa japaner. Han har en viss stjärnstatus som olympisk mästare. Sen såg man nog förmodligen stor potential i honom.
Jopp.
Givetvis vill UFC signa folk som är stora "draws" i respektive länder om priset är värt det. Detta gäller även japan i allra högsta grad.
Citera
2010-01-03, 03:24
Medlem
Gomi är så grym fighter hoppas han levererar i UFC så japanska marknaden blir större, för ett tag sedan intevjuva de Dana och de fråga lite om japanska fighters hur stor chansen är att några fighters skulle komma till ufc eller hur intressant det är att få dom att komma till ufc, Shinya Aoki var en 3/5 , bästa fightern i sin vikt klass.

(Confused) Gomi med Dana White 4:40 in i filmen

http://www.youtube.com/watch?v=1ob6G...ayer_embedded#
Citera
2010-01-03, 03:27
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
Gomi är så grym fighter hoppas han levererar i UFC så japanska marknaden blir större, för ett tag sedan intevjuva de Dana och de fråga lite om japanska fighters hur stor chansen är att några fighters skulle komma till ufc eller hur intressant det är att få dom att komma till ufc, Shinya Aoki var en 3/5 , bästa fightern i sin vikt klass.

(Confused) Gomi med Dana White 4:40 in i filmen

http://www.youtube.com/watch?v=1ob6G...ayer_embedded#
Aoki är inte bästa fightern i lättvikt. Ingen vettig människa som inte är hög alternativt kär i människan kan påstå det.
Citera
2010-01-03, 03:30
Medlem
Citat:
Aoki är inte bästa fightern i lättvikt. Ingen vettig människa som inte är hög alternativt kär i människan kan påstå det.

Det är jag tyvärr, tycker han är så grym som person och fighter hans submissions är att dö för (iallafall dömt från intervjuver och annat som man sätt), och att han är bäst i sin viktklass är bara enligt mig det var ingen fakta, sorry om det lät så
Citera
2010-01-03, 03:32
Medlem
fugus avatar
Citat:
Det är jag tyvärr, tycker han är så grym som person och fighter hans submissions är att dö för (iallafall dömt från intervjuver och annat som man sätt), och att han är bäst i sin viktklass är bara enligt mig det var ingen fakta, sorry om det lät så
Okej. Nåja alla har vi rätt till vår åsikt.
Enligt mig är han sämre än BJ på typ alla områden. Utom snygga submissions. Däremot tror jag BJ har bättre submissions.
Citera
2010-01-03, 03:47
Medlem
Citat:
Okej. Nåja alla har vi rätt till vår åsikt.
Enligt mig är han sämre än BJ på typ alla områden. Utom snygga submissions. Däremot tror jag BJ har bättre submissions.

Shinya Aoki har dålig stand-up om man jämnför med Bj men att han är bättre på marken kan jag tyvärr inte hålla med om, fan vad gott det skulle vara med en skön match med BJ Penn vs Shinya Aoki!

ADCC Japan 66–76 kg: 1st place

Visst har han inte mött någon speciell jämnfört med bj men tror att bj skulle ha det tufft på marken då Shinya Aoki är bättre på marken än de personer bj har mött på senaste.

Men om han gör något fel så får man se en klassisk Shinya Aoki KTFO ha ha men annars är han i samma liga som bj i submission, enligt mig bättre.
Citera
2010-01-03, 03:50
Medlem
fugus avatar
Citat:
Shinya Aoki har dålig stand-up om man jämnför med Bj men att han är bättre på marken kan jag tyvärr inte hålla med om, fan vad gott det skulle vara med en skön match med BJ Penn vs Shinya Aoki!

ADCC Japan 66–76 kg: 1st place

Visst har han inte mött någon speciell jämnfört med bj men tror att bj skulle ha det tufft på marken då Shinya Aoki är bättre på marken än de personer bj har mött på senaste.

Men om han gör något fel så får man se en klassisk Shinya Aoki KTFO ha ha men annars är han i samma liga som bj i submission, enligt mig bättre.
Du vet att BJ vann mundials för svartbälten va?

Här ser vi Aoki i adcc mot Marcelinho.
http://www.youtube.com/watch?v=DanWm-wqwwo

Aoki är en väldigt kreativ och rolig grappler. Men mot eliten får han problem (dit hör BJ)
Saken är den att Aoki sällan möter duktiga grapplers. Mot Ribeiro tex var han livrädd för att gå till marken. Han valde att ta den säkra vägen (smart gjort) och grinda ut en vinst via sparkar.
Citera
2010-01-03, 04:03
Medlem
Citat:
Du vet att BJ vann mundials för svartbälten va?

Här ser vi Aoki i adcc mot Marcelinho.
http://www.youtube.com/watch?v=DanWm-wqwwo

Aoki är en väldigt kreativ och rolig grappler. Men mot eliten får han problem (dit hör BJ)
Saken är den att Aoki sällan möter duktiga grapplers. Mot Ribeiro tex var han livrädd för att gå till marken. Han valde att ta den säkra vägen (smart gjort) och grinda ut en vinst via sparkar.

B.J. Penn - 2000 Featherweight Division Champion

Det var ett tag sedan, jag säger inte han är dålig jag gillar Bj han är grym men när det kommer till att jämnföra de två tycker jag att SHinya Aoki skulle ta det, jag gillar SHinya för han har som du sa rolig grappling.
Citera
2010-01-03, 04:08
Medlem
fugus avatar
Citat:
B.J. Penn - 2000 Featherweight Division Champion

Det var ett tag sedan, jag säger inte han är dålig jag gillar Bj han är grym men när det kommer till att jämnföra de två tycker jag att SHinya Aoki skulle ta det, jag gillar SHinya för han har som du sa rolig grappling.
Första icke brassen att vinna och rekordtid att fixa svartbältet.
Han har knappast blivit sämre med åren. Kika på när han rullar med Leo Vieira.

Men vi slutar diskutera det nu i denna Gomi tråd. Matchen lär ju ändå aldrig bli av.
Citera
2010-01-03, 07:43
Medlem
GSE_s avatar
Man kan ju alltid hoppas att Gomi leverar då han sett rätt grå ut det senaste..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in