2010-01-09, 17:43
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Lste den dr texten som var online som postades nyss. Mste sga att jag inte riktigt sg njet i det. Visst r det lite intressant att lsa texter som tjer lite p grnserna, men det var liksom inte ngon knsla av obehag direkt. Tycker snarare att det var lite klich p sina stllen.

Kanske beror p att jag r lite avtrubbad av alla skrckfilmer jag sett.. Trodde att jag skulle uppskatta texten mer n jag gjorde, men ni fr nog ha de dr bckerna fr er sjlva. Enjoy i alla fall!

Att du inte fann nje i texten r beklagansvrt... Jag tror man helt enkelt mste lska det psykopatologiska portrtt som mlas upp och som i det hr fallet framstr som hgst inflytelserik. Visst kan man diskutera rakbladet, men jag gillar fan dessa livsraserande rader:

"Y'know, it's a good thing you don't have much longer to live, dear-you'd rather not suffer the rest of your life with those scars.
Imagine how hard it would be to get a boyfriend. No one would want you, my dear. Don't believe that shit about personalities-1 know way too many lonely fat people. These scars would put you right up there with dwarves in the eligibility department.
C'mere and wipe your mouth off on my cock.
I want my cock soaked with your blood and baby tears."

Pratet om mamman r nog en pervers bjelse hos frvaren, han fster stor vikt vid det, srskilt i brjan. Jag tror han fr ut vldigt mycket av det och det r just denna inblick i en antisocial pedofils sjuka preferenser som frser lsaren med djuppsykologi.
Senast redigerad av Maldoror 2010-01-09 kl. 17:47.
Citera
2010-01-09, 18:40
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Text

Visst finner jag det lite intressant ur psykologisk synpunkt. Jag menar vad har frfattaren fr inre tankar nr han kan skriva dylika profaniteter? Det kanske helt enkelt var s att jag frvntade mig en vrre text n jag mttes av eftersom ni ansg att den var bra. Frvntningarna infriades inte eftersom de var s hga. Kanske fr ge den en chans till..
Citera
2010-01-10, 23:53
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Sannerligen, "The Consumer" tycks vara ngonting i hstvg, problemet r att den r s frbannat dyr men vem med ngon uns av moral trycker upp ngot sdant sinnessjukt igen?

Jag skall inhandla ett exemplar detta till trots, och frossa i, vad jag frmodar r syskonincest, morbida drmliknande tillstnd och fruktansvrda kirurgiska ingrepp.

Utmrkt innan lggdags.

Mmm The Consumer r jag ordentligt sugen p... men som sagt... dyr...
Citera
2010-01-11, 01:22
Medlem
hm, om du inte krver att alla mnen ska finnas med s finns ju "Haschklubben; esser frn det dekadenta Paris". r texter av gautier och baudelaire, som r just.. dekadenta.
Citera
2010-01-12, 01:28
Medlem
Maldorors avatar
Jo, Baudelaire r alltid intressant, men jag har redan sneglat igenom dessa esser och dessa tilltalade mig inte nmnvrt.

Kanske har du frslag p andra dekadenta frfattare?
Citera
2010-01-12, 11:54
Medlem
Zwerchstands avatar
I ngon mn topisk tr Thomas de Quinceys Om mordet som skn konst (med bde uppfljare & postscriptum) vara, som hr nyss pbrjats. Detta d indirekt, via en samling anekdota fallstudier utan slafs klafs.
Citera
2010-01-12, 22:47
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Mmm The Consumer r jag ordentligt sugen p... men som sagt... dyr...

Om du eller TS r serist inne p att kpa ett ex, plocka den d direkt av frfattaren s gr ni en sann kulturgrning och stdjer en rrad gammal motstndsman. Boken finns bara ett musklick bort: http://younggodrecords.com/Releases/Detail.asp?C=2257
Citera
2010-01-13, 00:04
Medlem
Kenpos avatar
Ja, jag fattar ju inte direkt vad folk fr ut av den hr sortens litteratur. Vem vill lsa om vidrigheter, och varfr? Men den obehagligaste bok jag har r nog Rituals of Surgery, av Richard Seltzer. Mannen r faktiskt kirurg till yrket, och beskriver med yrkeskunskap t.ex. en (imaginr) nstransplantation p 1500-talet, med tillhrande knslor. Tnker nog inte lsa om den.
Citera
2010-01-13, 00:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Ja, jag fattar ju inte direkt vad folk fr ut av den hr sortens litteratur. Vem vill lsa om vidrigheter, och varfr?

Handlar nog mer om att man vill ha ett substitut till det vriga som man lser och upplever i den annars s gra och trista vardagen. Folk i regel den yngre generationen har vxt upp med Internet och mondofilmer till hger och vnster, s det r vl inte konstigt att man vljer att vidga vyerna. Fr egen del lser jag denna sortens litteratur fr det ger en slags befriande knsla av frihet och ger annat perspektiv p mitt vanliga val av bcker.
Citera
2010-01-13, 00:35
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
... Folk i regel den yngre generationen har vxt upp med Internet och mondofilmer till hger och vnster, s det r vl inte konstigt att man vljer att vidga vyerna. ....
Varfr d inte vidga dem t det mnskliga hllet, i stllet fr att ska allt mer extrema uttryck fr ondska och dekadens?
Citera
2010-01-13, 00:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Varfr d inte vidga dem t det mnskliga hllet, i stllet fr att ska allt mer extrema uttryck fr ondska och dekadens?

Folk har redan blivit s pass avtrubbade i min generation yngre mnniskor att vi vljer att se vrlden ur ett helt annat perspektiv och sledes r samhllet vi lever i svart som den litteratur som framstlls i trden. Nu r detta bara ett av mnga exempel till varfr man vnder sig, men som jag skrev s handlar det om en slags trst fr att det alltid finns vrre saker som berr mnniskor, och den moderna avtrubbade mnniskan lskar att gotta sig i det... tydligen. Sjlv har jag inget intresse fr att bist med mycket mera till mnskligheten n att jobba och bidra till samhllet, finner fascinationen fr det onda strre n fr det goda.
Citera
2010-01-13, 00:53
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Folk har redan blivit s pass avtrubbade i min generation yngre mnniskor att vi vljer att se vrlden ur ett helt annat perspektiv och sledes r samhllet vi lever i svart som den litteratur som framstlls i trden. ....
S du menar typ att "Satan" redan har vunnit spelet om "sjlarna"? - Okej, i s fall mste jag ge upp diskussionen.
Senast redigerad av Kenpo 2010-01-13 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in