2019-06-11, 21:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är ju dock svårt att sluta hoppas på att Opeth kommer att släppa en ny metalplatta. Ibland blir jag lite irriterad på band som byter stil och struntar i den de fans som faktiskt byggde upp bandet genom att köpa deras album.

Jag menar, Opeth gjorde sig kända som ett metallband och en massa folk betalade för deras skivor, merchandise och så vidare, och dessa glöms liksom helt bort i och med att man anammar ett helt nytt sound - trots att de gamla fansen, vilka i många fall varit med sedan dag ett, bönar och ber om att man vill ha sitt favoritband tillbaka. Edguy och Avantasia är två andra exempel på band som nästan helt bytt inriktning.

Förhoppningsvis, och om detta råder väl egentligen inga tvivel, så kommer den kommande Opeth-skivan att vara väl så lyssningsbar. Jag kommer bara sakna det aggressiva, snabba och tunga.

Det skall bli intressant när nya skivan kommer.
Undrar hur det kommer att spela låtarna på svenska
Citera
2019-07-09, 13:25
Medlem
Forever Winters avatar
Det går inte att komma ifrån att Martin Lopez och Stefan Lindgren är oerhört saknade i Opeth. Det var troligen dem som höll Opeth kvar i det hårdare soundet. Fredrik och Martin Axenrot är duktiga musiker men de tillför inget att minnas direkt.
Axenrots största bidrag till bandet är väl när han spelar materialet som Lopez stod för. Trumspelet från de senare plattorna är inget att skriva hem om.

Synd på ett så fantastiskt bra band.
Citera
2019-07-13, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det skall bli intressant när nya skivan kommer.
Undrar hur det kommer att spela låtarna på svenska
Just nu finns det en ni låt på Spotify med dem. Låten heter Heart In Hand. Det är den nya låten Opeth har släppt. Inför nya skivan.
Citera
2019-07-15, 00:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Just nu finns det en ni låt på Spotify med dem. Låten heter Heart In Hand. Det är den nya låten Opeth har släppt. Inför nya skivan.

Sitter och lyssnar på den nu
en härlig och bra låt.
Skall bli intressant när nya skivan kommer ut snart

Här finns dock båda versionerna med så jag får kolla även upp den svenska varianten av låten

https://www.youtube.com/watch?v=5Ko4_eO2tiU
Senast redigerad av Rebali179 2019-07-15 kl. 00:58.
Citera
2019-07-15, 00:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det går inte att komma ifrån att Martin Lopez och Stefan Lindgren är oerhört saknade i Opeth. Det var troligen dem som höll Opeth kvar i det hårdare soundet. Fredrik och Martin Axenrot är duktiga musiker men de tillför inget att minnas direkt.
Axenrots största bidrag till bandet är väl när han spelar materialet som Lopez stod för. Trumspelet från de senare plattorna är inget att skriva hem om. Synd på ett så fantastiskt bra band.

Kan hålla med dig på den punkten
Det är som när Mike Portnoy lämnade DreamTheater.
Inget ont om de nya medlemmarna Det gör ett bra jobb vissa stunder.

Men jag är väldigt svag för Opeths prog sound
Citera
2019-07-15, 10:07
Medlem
Gillar skivorna från Watershed och framåt bäst, och speciellt de 3 senaste. Skall bli riktigt gött och höra den nya skivan vad den har att komma med. Någon som vet vem som mixat den? Är det fortfarande Tom Dalgety bakom spakarna?
Citera
2019-07-15, 10:54
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Gillar skivorna från Watershed och framåt bäst, och speciellt de 3 senaste. Skall bli riktigt gött och höra den nya skivan vad den har att komma med. Någon som vet vem som mixat den? Är det fortfarande Tom Dalgety bakom spakarna?
Han verkar ju ha varit upptagen med Rammstein och Pixies...
Citera
2019-08-11, 22:24
Medlem
Rebali179s avatar
Setlistan från deras konsert nyligen i Leeuwarden

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68403690_10157539544993410_6300612646936772608_n.j pg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQn_I-dMu1XVFhq6AY8DJGw9vWW6oR8QfxZs15tOL0TjMIDn9IpU7DZl 8a0OjnTS_6A&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=aff9981f6079e62ac1044a2047959bd5&oe=5DD678 8B
Citera
2019-08-17, 13:26
Medlem
Rebali179s avatar
OPETH - "Svekets Prins" (OFFICIAL VISUALIZER TRACK)
https://www.youtube.com/watch?v=QcMdA7Xs8jE

Vad tycker ni om den nya låten på svenska?
Citera
2019-08-17, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
OPETH - "Svekets Prins" (OFFICIAL VISUALIZER TRACK)
https://www.youtube.com/watch?v=QcMdA7Xs8jE

Vad tycker ni om den nya låten på svenska?
Jag tyckte att låten var ganska bra. Jag gillade den. Vad såg du i låten? Gillade du den?
Citera
2019-08-17, 14:35
Avslutad
Man hoppas ju på att dom gör lite nytt material med det gamla soundet.

Första fyra skivorna va ju helt AHHHH helvetes jävlar va bra.

Sista skivorna har ju varit lite flummiga.
Hippie, vegan, 70-tal, blommor och abba vs wobbler.

Men dom gör ju som dom vill givetvis.
Saknar dock det gamla soundet
Citera
2019-08-17, 18:43
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag tyckte att låten var ganska bra. Jag gillade den. Vad såg du i låten? Gillade du den?

Jag gillar den väldigt mycket och ser fram emot nya skivan
Är riktigt svag för Opeth s nya sound som du vet

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man hoppas ju på att dom gör lite nytt material med det gamla soundet.Första fyra skivorna va ju helt AHHHH helvetes jävlar va bra.
Sista skivorna har ju varit lite flummiga.
Hippie, vegan, 70-tal, blommor och abba vs wobbler.
Men dom gör ju som dom vill givetvis.
Saknar dock det gamla soundet

kan inte riktigt ta till mig det gamla soundet men det har nog med att jag har väldigt svårt för Growlande så jag gillar mest det nya soundet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in