2014-11-17, 15:58
Medlem
MyNameIsTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur var setlisten och publiken
Mera info tack

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article19866947.ab

En recensionslänk med all info du undrade över
Citera
2014-11-17, 16:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsTaken
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article19866947.ab

En recensionslänk med all info du undrade över

Jättetack.
Citera
2015-01-01, 08:24
Bannlyst
Opeth kommer till Sweden Rock 2015. Ser ni fram emot detta?
Citera
2015-01-01, 22:05
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Opeth kommer till Sweden Rock 2015. Ser ni fram emot detta?

Nej.
Citera
2015-02-08, 14:16
Medlem
opeth är modiga som bryter ett vinnande koncept för att utforska ny mark. Tycker Pale communion är rätt så bra som verkligen har sina stunder, även om favoriterna kommer vara plattorna med growl såsom blackwater park, morningrise osv. Pale communion är ändå en frisk och pigg skiva som visar att dom kan och vill
Citera
2015-02-08, 18:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
opeth är modiga som bryter ett vinnande koncept för att utforska ny mark. Tycker Pale communion är rätt så bra som verkligen har sina stunder, även om favoriterna kommer vara plattorna med growl såsom blackwater park, morningrise osv. Pale communion är ändå en frisk och pigg skiva som visar att dom kan och vill

Jag gillade Deliverance/Damnation och tycker det vore skoj om de släppte fler såna tematiskt länkade skivor med motsatt uttrycksform (growl/akustiskt).
Citera
2015-02-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag gillade Deliverance/Damnation och tycker det vore skoj om de släppte fler såna tematiskt länkade skivor med motsatt uttrycksform (growl/akustiskt).
riktigt grymma skivor, tur att det finns en hel del skivor med growl och rena delar i sig att välja på!
Watershed skulle jag påstå är en av deras finare skivor också... Hehe..... dom har många bra plattor, Ghost reveries också
Citera
2015-02-09, 15:59
Medlem
Fargoths avatar
Jag vet att folk diggar Deliverance, men jag har aldrig förstått vitsen med den. Låtarna är för repetiva med för meckiga riff, growlet är ganska så platt och albumet saknar den atmosfär som de andra plattorna har. Visst, introna på Wreath och [/i]Master's Apprentice[/i] är tunga och bra, och outrot på titelspåret är tralligt, men övriga plattan känns ganska så "meh". Speciellt om man jämför med de andra plattorna de släppte under den eran.
Citera
2015-02-09, 17:18
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Jag vet att folk diggar Deliverance, men jag har aldrig förstått vitsen med den. Låtarna är för repetiva med för meckiga riff, growlet är ganska så platt och albumet saknar den atmosfär som de andra plattorna har. Visst, introna på Wreath och [/i]Master's Apprentice[/i] är tunga och bra, och outrot på titelspåret är tralligt, men övriga plattan känns ganska så "meh". Speciellt om man jämför med de andra plattorna de släppte under den eran.

Jag håller med. En stor del av Opeths storhet ligger i de skarpa kontrasterna mellan det lugna/vackra och det hårda/"otäcka". Deliverance och Damnation saknar detta och blir därför slätstrukna jämfört med övriga plattor under samma era.

Källa: Mina personliga åsikter.
Citera
2015-02-12, 20:14
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag håller med. En stor del av Opeths storhet ligger i de skarpa kontrasterna mellan det lugna/vackra och det hårda/"otäcka". Deliverance och Damnation saknar detta och blir därför slätstrukna jämfört med övriga plattor under samma era.

Källa: Mina personliga åsikter.

Verkligen! Damnation lider såklart av samma problem, även om det finns några riktigt bra låtar på den plattan. Det blir tjatigt och odynamiskt. Det är det sista jag vill ha när jag lyssnar på Opeth.
Citera
2015-04-22, 10:27
Medlem
Rebali179s avatar
OPETH - ett av Sveriges mest namnkunniga och inflytelserika band ute i världen firar 25 år som band i år. Detta firar de med en unik konsert – uppdelad i två set.

Plats: Konserthuset i Stockholm söndagen den 4 oktober. Biljetterna släpps måndag den 27 april kl 11.00

http://www.rocknytt.net/konsert/16760-opeth-firar-25-ar-med-unik-konsert-pa-hemmaplan

Vad tycker ni om denna nyhet kära fans
Citera
2015-04-22, 11:46
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
OPETH - ett av Sveriges mest namnkunniga och inflytelserika band ute i världen firar 25 år som band i år. Detta firar de med en unik konsert – uppdelad i två set.

Plats: Konserthuset i Stockholm söndagen den 4 oktober. Biljetterna släpps måndag den 27 april kl 11.00

http://www.rocknytt.net/konsert/16760-opeth-firar-25-ar-med-unik-konsert-pa-hemmaplan

Vad tycker ni om denna nyhet kära fans

Trevligt blir att köpa biljett. Om de inte tar slut direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in