Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-01, 23:05
Medlem
NameJudass avatar
finns det något program som kan ta bort dupes av låtar? jag tankar bara discographys och collections av band, har över 10k låtar så det kan bli ganska jobbigt att ta bort låtar som det finns ca 5 kopior av på olika album

tack på förhand!
tror detta är rätt forumdel ^^
Citera
2010-01-01, 23:17
Medlem
Jag vet inte om jag förstår dig rätt, men kommer du inte ångra dig när du tagit bort låtarna? Om du senare skulle vilja bränna ut en skiva eller ge till en vän eller så, så kommer det ju saknas låtar lite här och var bara för att låten var med på en annan skiva.
Citera
2010-01-01, 23:19
Medlem
NameJudass avatar
nejnej, jag lyssnar bara på datorn.

men när jag drar över mapparna(discographys, collections etc) till winamp så ligger det ca 5 låtar på rad, samma låtar. Jag söker ett program som kan ta bort alla dupes från hela min musikmap som är fylld med discographys / collections ^^
Citera
2010-01-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NameJudas
nejnej, jag lyssnar bara på datorn.

men när jag drar över mapparna(discographys, collections etc) till winamp så ligger det ca 5 låtar på rad, samma låtar. Jag söker ett program som kan ta bort alla dupes från hela min musikmap som är fylld med discographys / collections ^^
Ok. Isf kan jag delvis hjälpa dig. Sluta använda winamp och börja med foobar2000 ist. Det är ett väldigt trevligt gratisprogram. Där finns en funktion som tar bort dubbletter. Men även att du kan sortera låtarna efter album så att dubbletterna inte hamnar precis efter varandra. Gränssnittet påminner lite om Spotify och iTunes. Finns att ladda ner här:
http://www.foobar2000.org/download
Citera
2010-01-01, 23:41
Medlem
NameJudass avatar
Tack för tipset! tankade och la in musiken, men under Edit-Remove Duplicates så trycker jag på den och inget händer, den tar inte bort något (?)
Citera
2010-01-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NameJudas
Tack för tipset! tankade och la in musiken, men under Edit-Remove Duplicates så trycker jag på den och inget händer, den tar inte bort något (?)
Det var så lite. Hmm, ok. Jag har själv inte använt funktionen. Visste bara att den fanns. Märkligt. Men den kanske bara tar bort identiska dupes. DVS från samma album och så. Jag vet faktiskt inte hur den fungerar. Men oavsett tror jag bara att den tar bort låtarna från din playlist, inte från hårddisken.
Citera
2010-01-02, 06:02
Moderator
MondoBizarros avatar

M-A -> Windows Support
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem