2010-01-01, 21:16
Medlem
Chamoniards avatar
På förekommen anledningen.

jag vet inte om detta avhandlats på annan plats men sorry isåf.

Av och till startas det suspekta trådar om personer som är okända eller i bästa fall helt perifera till 'kändisar'. I några falla startas dessa av nyreggade avatarer som går ut hårt med angrepp på personens karaktär eller ovanor eller historia. Ofta låses tråden innan några sidor av någon observant moderator. Ofta är det uppenbara smutskastningsförsök av någon person som har något otalt med personen ifråga.

Vad får detta för konsekvenser?

Kommer detta att resultera i att tråden kommer upp på googlesökningar för all framtid? Om så är ju redan skadan skedd även om tråden låses?

Det måste ju finna någor sätt att skydda människor som kanske inte har någon som helst önskan om att bli en offentlig person förutom att han också utsätts för smutskastning?

Vad händer med dessa trådar?
Citera
2010-01-01, 21:18
Medlem
_abous avatar
Vanligtvis slängs väl dessa trådar?
Citera
2010-01-01, 21:19
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Vanligtvis slängs väl dessa trådar?

Jomen...
visas dom fortfarande då på googlesökningar? Sorry om detta är obvious men är tekniskt mongo...
Citera
2010-01-01, 21:28
Medlem
_abous avatar
Nej, vad jag har förstått blir trådar i Papperskorgen osökbara.
Citera
2010-01-01, 21:29
Medlem
Slängda trådar kommer fortfarande upp på google sökningar.
Citera
2010-01-01, 22:01
Medlem
csts avatar
Trådar i papperskorgen är inte sökbara, trådar som är enbart låsta är lika sökbara som vilken annan tråd som helst. Jag har dock svårt att tänka mig vem det är som lyssnar och tror på allt skvaller eller trams som postas.
Citera
2010-01-01, 22:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nej, vad jag har förstått blir trådar i Papperskorgen osökbara.
Så länge trådar syns på arkivsidan (archive.php) ser Google dessa och använder innehållet för smutsiga syften. Dock blir de inte sökbara på Flashback.
Citera
2010-01-01, 23:51
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Trådar i papperskorgen är inte sökbara, trådar som är enbart låsta är lika sökbara som vilken annan tråd som helst. Jag har dock svårt att tänka mig vem det är som lyssnar och tror på allt skvaller eller trams som postas.

Har för mig att google hittar även trådar i PK. Men kan minnas fel.
Citera
2010-01-02, 00:01
Medlem
epost72s avatar
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden.
Jag antar att den regeln gäller?

Sedan kan man ju tycka illa om och smutskasta utan att det bryter mot den regeln.
Å andra sidan kan man ju undra vems uppgift det är att ta reda på om det som skrivs är sant?

I övrigt bör man nog ta det mesta skvaller med en stor nypa salt precis som skvallerpressen i övrigt
Citera
2010-01-05, 15:30
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Har för mig att google hittar även trådar i PK. Men kan minnas fel.
Google hittar inte trådar i Papperskorgen då tillgång till den forumavdelningen kräver att du är inloggad på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in