Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-01, 21:07
Medlem
Hej har haft ett problem med varenda trådlösa mus nu under de senaste månaderna. Problemet kom egentligen efter jag uppdatera till W7, det som händer är att när jag kopplat i musen i usb uttaget så hackar den typ hela tiden när jag använder den. Typ när jag rör runt musen på skrivbordet så hackar det med typ 0,3-1,0 sekunders mellan rum, alltså fast jag rör musen så händer inget...

Dock fungerar problemet om jag kör med usb-kabel förlängare och har själva usb pluggen till musen typ 10-20 cm ifrån, då funkar allting felfritt.

Är det någon som kan ha nån aning om vad problemet kan vara?
Citera
2010-01-01, 21:10
Medlem
Studsbolls avatar
Jag hade exakt samma problem när jag bytte mus senast. Det enda som hjälpte var att minska avståndet, precis som du gjort. Förmodligen är det kassa musar med dålig räckvidd.
Citera
2010-01-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag hade exakt samma problem när jag bytte mus senast. Det enda som hjälpte var att minska avståndet, precis som du gjort. Förmodligen är det kassa musar med dålig räckvidd.

Njae undrar det, har testat 3 stycken olika nu, alla Logitech, kör nu med Logitech MX Performance. Har även en kompis som kör med Logitech MX Revolution, han har inga som helst problem med sin, dock hackade den hos mig också.

Undrar om det kan vara usb enheterna eller något med bluetooth som spökar? :S
Citera
2010-01-02, 01:37
Medlem
shmas avatar
Borde inte vara så att den kräver usb2.. men testa i en annan usb port, eller uppdatera drivrutinerna för usb.
Citera
2010-06-17, 21:41
Medlem
Upplever också detta fördjävla sattyg! Funderar skarp på att byta tillbaka till Windows XP. 7an suger ju mer än Vista bannemig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in