2010-01-01, 20:12
Medlem
patrichs avatar
Någon som kan översätta detta?

http://bambuser.com/channel/jtv/broadcast/394710

Jag satt framför teven och fick syn på något somaliskt program som sändes på lokal-tv. Det gjorde mig förbannad att jag inte kunde förstå vad som sades. Jag har ingen aning om vad det programmet handlade om, men det verkar som att ingen granskar programmen som sänds på Jönköpings lokal-tv så de hade kunnat prata om precis vad som helst. Har inte jag lika mycket rätt till att ta del av informationen? Det är gjort av afrikanska utvecklings och integrationsföreningen i Jönköping och det borde väl ligga i deras intresse att vi ska förstå varandra?
Citera
2010-01-01, 20:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrich

Jag satt framför teven och fick syn på något somaliskt program som sändes på lokal-tv. Det gjorde mig förbannad att jag inte kunde förstå vad som sades. Jag har ingen aning om vad det programmet handlade om, men det verkar som att ingen granskar programmen som sänds på Jönköpings lokal-tv så de hade kunnat prata om precis vad som helst. Har inte jag lika mycket rätt till att ta del av informationen? Det är gjort av afrikanska utvecklings och integrationsföreningen i Jönköping och det borde väl ligga i deras intresse att vi ska förstå varandra?
Du tillhör inte målgruppen...
Citera
2010-01-01, 20:24
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Men var det inte tänkt att somalierna skulle integreras in i det SVENSKA samhället?

Nej döda alla negrer de kan ju för helvete inte ens lära sig svenska, då förtjänar man inte att leva.
Citera
2010-01-01, 20:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Men var det inte tänkt att somalierna skulle integreras in i det SVENSKA samhället?

Nej döda alla negrer de kan ju för helvete inte ens lära sig svenska, då förtjänar man inte att leva.
Oj! Folk engagerar sig i en lokalteveförening och du ropar på folkmord. Bipolär mycket?

Jag kan säga dig att 80-talets Sverige när det bara fanns två tevekanaler itne var speciellt roligt.
Citera
2010-01-01, 20:28
Medlem
patrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Är inte det min rättighet att veta vad de har för agenda när de gör ett etniskt program på min/vår lokalkanal? Varför är det inte på svenska/textat? Finns det någon speciell anledning till det?
Citera
2010-01-01, 20:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Är inte det min rättighet att veta vad de har för agenda när de gör ett etniskt program på min/vår lokalkanal? Varför är det inte på svenska/textat? Finns det någon speciell anledning till det?
Foliehatt mycket? Eller byter du kanal om du råkar se ett program du inte orkar sätta dig in i? De brukar jag göra.
Citera
2010-01-01, 20:31
Medlem
Aakes avatar
Citat:

Finns väl ingen som kan översätta ugga-buggaspråk till svenska i Sverige?
Citera
2010-01-01, 20:42
Medlem
Dr.Dres avatar
Jag håller med TS, det är fel att sända TV på endast somaliska. (För det var fallet antar jag?)

Det är ju helt tvärt emot att integrera. Och så hoppas jag de som skriver "döda alla negrer" inte är seriösa, men det här är ju trots allt Flashback, så vad vet man.
Citera
2010-01-01, 20:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag håller med TS, det är fel att sända TV på endast somaliska. (För det var fallet antar jag?)
Sex and the City då? De talar tjejiska i den. Det förstår jag inte. Förbjud-förbjud!
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Det är ju helt tvärt emot att integrera. Och så hoppas jag de som skriver "döda alla negrer" inte är seriösa, men det här är ju trots allt Flashback, så vad vet man.
En timma lokalteve i veckan är ett hot mot integrationen?
Citera
2010-01-01, 21:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Finns väl ingen som kan översätta ugga-buggaspråk till svenska i Sverige?

Jo 30 000 vandrande pinnar och vandrande tält..
Citera
2010-01-01, 21:56
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo 30 000 vandrande pinnar och vandrande tält..

Men de kan ju inte svenska?
Citera
2010-01-01, 22:05
Medlem
Nå, ett "Afro-TV" hade varit helt okej om det varit fyllt med reggae och stortjärtade slampigt klädda negresser. Den somaliska invandringen till Sverige är verkligen en nitlott i alla upptänkliga bemärkelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in