• 1
  • 2
2010-01-01, 18:04
Medlem
Är så att jag har omformaterat min dator hade xp förut har win7 när jag startar datorn så kör jag tptest och kommer upp i dom hastigheterna som jag har blivit utlovad men efter en halvtimma kanske så segas internet ner till 10% av det jag har blivit utlovad. Någon som har någon ide vad felet kan vara?

Ps. är väldigt trött så allt skrivet är säkert helt fuckat

Kör trådlöst från BBB Disconnectar jag från det trådlösa och connectar igen så blir det som vanligt men 30 minuter senare så är det segt igen
Senast redigerad av Underansiktet 2010-01-01 kl. 18:40.
Citera
2010-01-02, 08:29
Medlem
internet va snabbt i typ 2 timmar nu men sen gick det ner igen någon som en ide vad problemet kan vara fråga bara ifall ni behöver någon info
Citera
2010-01-02, 09:03
Medlem
[Strange Days]s avatar
Det kan ju vara så enkelt som att din ISP har problem för tillfället.
Har du kontaktat kundsupporten och hört med dem om eventuella problem i ditt område?

Du kan också passa på att fråga kundsupporten om BBB:s mobila bredband (om det nu är det du syftar på med "trådlöst") är optimerat för Windows 7, eller om det krävs någon specifik hårdvaru-/mjukvaruppdatering.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-01-02 kl. 09:08.
Citera
2010-01-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det kan ju vara så enkelt som att din ISP har problem för tillfället.
Har du kontaktat kundsupporten och hört med dem om eventuella problem i ditt område?

Du kan också passa på att fråga kundsupporten om BBB:s mobila bredband (om det nu är det du syftar på med "trådlöst") är optimerat för Windows 7, eller om det krävs någon specifik hårdvaru-/mjukvaruppdatering.

andvänder mig av ett trådlöst modem från bbb det var det jag mena har uppdaterat allt som jag kan fortfarande samma problem

ps.trött igen så allt ser säkert åt helvete ut
Citera
2010-01-03, 07:52
Medlem
Kollade upp lite och vissade sig att den saken jag har som tar emot signaler från modemet har inte drivers för windows 7 än
Citera
2010-01-03, 08:11
Medlem
Kights avatar
Bara dra ner vista drivisar dom funkar 99% av gångerna.
Citera
2010-01-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Bara dra ner vista drivisar dom funkar 99% av gångerna.
jo men är det jag har redan vista drivisarna

andvänder mig av en zyxel g220 v2
det andra nätverks skiten är en Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

kan dom va för gammla tro?
Senast redigerad av Underansiktet 2010-01-03 kl. 09:55.
Citera
2010-01-03, 13:35
Medlem
Kights avatar
Nä, det är med största sannolikhet ett ström sparläge eller liknande som går igång någonstans som orsakar detta.
Citera
2010-01-03, 18:43
Medlem
Ringe BBB Idag och dom sa att det inte va några alls problem med signalerna eller så så är antagligen något med win7 och hur fixar man strömproblemet då ?
Citera
2010-01-03, 20:05
Medlem
Kights avatar
Men de riktiga inställningarna får du göra i Policys och device manager, kan även finnas i registret osäker du får söka isf.

kontrollpanelen > system and maintenance > high preformance
policys > local policys > security options
Device manager > nätverkskortet > properties > power management
Citera
2010-01-04, 12:22
Medlem
Gick in i device manager och på power settings på network adapters och den va på maxium performance så borde la inte vara det?
Citera
2010-01-04, 17:01
Medlem
Börjar bli jävligt trött på att behöva disconnecta och reconnecta hela tiden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem