Citat:
Ursprungligen postat av Storfurstinnan
Väl talat! Dock tror jag att jag kommer hålla fast vid mitt älskade MP ett bra tag.
Redan som 3-åring var jag väldigt rädd om miljön och "medveten" (så medveten som man kan vara när man levt i 3 år?). Detta har min mamma berättat för mig!

Men MP står inte för det du tror. Har du läst deras partiprogram. Håller du med om allt de står för? Eftersom du med 99% sannolikhet inte har läst deras partiprogram så får du länken här.
http://mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=84357
Eftersom jag är mycket äldre än de flesta i den här tråden vill jag bara ge några rekommendationer.
1. Läs på och informera dig själv. MP står inte för det du tror och det gör inte SD heller vilket man finner om man läser deras partiprogram.
2. Lyssna på kritiker. I t.ex. klimatfrågan så har det ifrågasatts av väldigt smarta personer som t.ex. Freeman Dyson. De har sedan tystats genom massiva misskrediteringkampanjer. Varför?
Eller kritiken mot regeringens hantering av SAAB? Kunde de gjort något annorlunda? Vad skulle det kostat? Är det rimligt?
Om t.ex. kritiken bara går ut på att påpeka att någon gjort fel utan att innehålla ett vettigt förslag till vad som skulle gjorts istället så är kritiken helt värdelös och kritikern är en gnällig idiot.
3. Ifrågasätt och tänk kritiskt. Ta vad som helst som du tycker har hög prioritet. Var står de du sympatiserar med i den frågan? Hur visar de att de står som du tror i den frågan? Finns det med i deras partiprogram? Har de skrivit motioner i frågan? Är de åtgärder de föreslår rimliga och logiska?
Ett exempel är t.ex. den välkända djurskyddsmyndigheten som ditt kära MP skapade och som avskaffades snabbare än man hann säga krokodil när alliansen tog över. Inget djurskyddsmyndigheten gjorde var rimligt och logiskt. Istället för att t.ex. hitta mängder av fall av djurplågeri som bevisligen existerar så spenderade de tid och pengar på att ta bråka med Jonas Wahlström och hans akvarium.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sann-fabel-om-vara-djurister_200053.svd
Bevisligen hade djurskyddsmyndigheten inget med djurskydd att göra. De ljög! Den djurvän som röstade på MP för att de skulle skapa djurskyddsmyndigheten blev bedragen och utnyttjad. Det enda som skapades var en myndighet full med extremister som inte kunde bry sig mindre om djurskydd.
De värsta som finns är när man blir äldre och visare är när man inser att de som man sympatiserat med bara ljuger och utnyttjar en Sen skrattar man sig harmynt till hur dum man var.