2009-12-31, 16:24
Medlem
Hej, undrar bara varför det inte sänds proffsboxning på svensk tv? I alla fall inte på mina kanaler, (har dom vanliga), däremot ser jag MMA (UFC) nästan varje dag på TV4 sport? Är det bara för att boxning är PPV (man måste betala för att kolla) eller hur är det? sänds det på några andra kanaler som man kan köpa? T.ex. tv 1000 sport eller något annat? Hur ofta sänds det på sådana kanaler?

Vill nämligen se mer proffsboxning eftersom jag har tröttnat på UFC, tycker boxning är mer roligt att kolla på!

Tack!
Citera
2009-12-31, 16:26
Medlem
fragaintevarfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booxer92
Hej, undrar bara varför det inte sänds proffsboxning på svensk tv? I alla fall inte på mina kanaler, (har dom vanliga), däremot ser jag MMA (UFC) nästan varje dag på TV4 sport? Är det bara för att boxning är PPV (man måste betala för att kolla) eller hur är det? sänds det på några andra kanaler som man kan köpa? T.ex. tv 1000 sport eller något annat? Hur ofta sänds det på sådana kanaler?

Vill nämligen se mer proffsboxning eftersom jag har tröttnat på UFC, tycker boxning är mer roligt att kolla på!

Tack!

Boxning håller på att dö ut, ersättaren är MMA

Fyfan va dåligt!
Citera
2009-12-31, 16:31
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragaintevarfor
Boxning håller på att dö ut, ersättaren är MMA

Fyfan va dåligt!

Vart är den ersättaren? I svensk kvällspress?
Boxning är fortfarande större och håller inte på att dö ut. Sluta tramsa.

Till TS. Som svenskt boxningsfan är det torrents eller streams som gäller. Om du inte vill titta på mediokra europeiska galor på eurosport.
Citera
2009-12-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu

Vart är den ersättaren? I svensk kvällspress?
Boxning är fortfarande större och håller inte på att dö ut. Sluta tramsa.

Till TS. Som svenskt boxningsfan är det torrents eller streams som gäller. Om du inte vill titta på mediokra europeiska galor på eurosport.

Kampsport överlag får ju inte så mycket täckning i svensk mainstream media. Annat än när man ska snacka om ringvrak...

Ang. boxningen så är det sant att vill du se bra boxning till Sverige så är det nästan ett krav att vända sig till internet.
Citera
2009-12-31, 16:48
Medlem
Jaha okej, är det någon som kan tipsa om någon bra internet sida där man enkelt kan hitta matcher utan att behöva veta att det är match på gång.

Angående att boxning dör ut och MMA tar över håller jag inte med om alls! Det är bara här i sverige där dom inte sänder mycket proffsboxning av någon konstig anledning, men utomlands är boxning fortfarande den dominerande kampsporten utan tvekan!
Citera
2009-12-31, 18:35
Medlem
Labaratas avatar
UFC visar dem väl bara på TV4 sport vid 1-2 tiden, alltså på natten.
Citera
2010-01-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
UFC visar dem väl bara på TV4 sport vid 1-2 tiden, alltså på natten.

Ja men det visas ju i alla fall, proffsboxning visas nästan aldrig! Förr så såg man i alla fall "the contender" vilket jag tyckte var riktigt roligt att kolla på, det var ju som "the ultimate fighter" fast boxning!
Citera
2010-01-01, 01:33
Medlem
Labaratas avatar
Jo det visas skitmatcher på Eurosport då och då, men är man något klok i huvudet så laddar man ner eller streamar, och sedan är det 18årsgräns på FB så du vet.
Citera
2010-01-01, 03:03
Medlem
Citat:
Jo det visas skitmatcher på Eurosport då och då, men är man något klok i huvudet så laddar man ner eller streamar, och sedan är det 18årsgräns på FB så du vet.

Ja det gör jag redan men skulle vara skönt att bara kunna slå på teven och kolla liksom! Är 19 år! Vet att man kan tro att jag är 92:a för mitt namn men det är jag inte ...
Citera
2010-01-01, 12:08
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booxer92
Ja det gör jag redan men skulle vara skönt att bara kunna slå på teven och kolla liksom! Är 19 år! Vet att man kan tro att jag är 92:a för mitt namn men det är jag inte ...

Ja jag håller med dig, jaså, men det är inte bara namnet som får en att tro att du är 92a. Gott nytt år på dig iaf.
Citera
2010-01-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ja jag håller med dig, jaså, men det är inte bara namnet som får en att tro att du är 92a. Gott nytt år på dig iaf.

Haha vad annars kan det vara Gott nytt år på dig med!
Citera
2010-01-01, 16:32
Medlem
Citat:

Haha vad annars kan det vara Gott nytt år på dig med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in