2009-12-31, 13:19
Medlem
Dreass avatar
Tjo, tänkte att istället för att försöka skriva i varenda tråd så kan ni kolla själva på denna: http://www.sweclockers.com/artikel/6...pa_asus_ul30vt Direktlänk till tuben: http://www.youtube.com/watch?v=FgJHsbIhn8E

Verkar mycket bra, 7500 för en laptop med iaf 9hs batteritid, helt okej spelprestanda i nya spel och den klarar utan problem 1080P. 1,5kg och 13,3 tum.
Citera
2010-01-03, 13:45
Medlem
maximumtastes avatar
Verkar vara riktigt nice, prisvärd med.
Citera
2010-01-04, 23:37
Medlem
å andra sidan kan du gå upp i storlek till "standard" 15,4 och då får du bra mycket bättre prestanda för samma pris.
Citera
2010-01-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
å andra sidan kan du gå upp i storlek till "standard" 15,4 och då får du bra mycket bättre prestanda för samma pris.

Njaa... inte om man ser till batteritid väl? Eller dedicerat geforce g210m grafikkort med 512 mb ram?
Citera
2010-01-05, 17:52
Medlem
nojas avatar
Blev riktigt sugen på en sån här själv efter ha kikat in den. Ska fundera ett tag till om man ska köpa den!
Citera
2010-01-05, 21:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Bärbara datorer är inte till att spela på, den klarar 1080P och har en batteritid som väldigt få datorer har, speciellt i dessa prisklasser. Sen är den bärbar och inte släpbar, vilket är ett stort plus.

Har själv en 15,4tummare och den där ligger på önskelistan just nu.

13,3 tum är perfekt storlek ifall man ska frakta datorn. Enda anledningen till att man skulle köpa en 15,4tummare är ifall man ska spela, vilket inte lämpar sig på bärbara datorer ändå. För allt annat tar jag denna alla dagar i veckan.
Citera
2010-01-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Bärbara datorer är inte till att spela på, den klarar 1080P och har en batteritid som väldigt få datorer har, speciellt i dessa prisklasser. Sen är den bärbar och inte släpbar, vilket är ett stort plus.

Har själv en 15,4tummare och den där ligger på önskelistan just nu.

13,3 tum är perfekt storlek ifall man ska frakta datorn. Enda anledningen till att man skulle köpa en 15,4tummare är ifall man ska spela, vilket inte lämpar sig på bärbara datorer ändå. För allt annat tar jag denna alla dagar i veckan.

Det går utmärkt att spela på bärbara, jag kör wow, civilization 3 och lite annat på min bärbara. Men jag förstår att en mindre är portablare.
Citera
2010-01-09, 01:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Det går utmärkt att spela på bärbara, jag kör wow, civilization 3 och lite annat på min bärbara. Men jag förstår att en mindre är portablare.
Din definition av utmärkt är inte samma som min. Bärbara är till för att vara små, lätta och portabla. Stationära är till för de tunga grejorna.

Visst, laptops duger som nödlösning, men är man seriös med sitt spelande så har man en stationär.

Skulle man gå upp till 15,4tum så försvinner hela idén med bärbara datorer. Batteritid på under 2h är horribelt dåligt. 2,5-3kg dator. Stor och otymplig. Nee, 13,3 är nog det ultimata.

Har själv en 15,4. Som tur är har min 4h i batteritid, annars hade jag nog gjort mig av med den för länge sedan.
Citera
2010-01-09, 12:47
Medlem
Teknistmajjans avatar
Åh jisses.

Ja det blir köp för min del.
Citera
2010-01-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Din definition av utmärkt är inte samma som min. Bärbara är till för att vara små, lätta och portabla. Stationära är till för de tunga grejorna.

Visst, laptops duger som nödlösning, men är man seriös med sitt spelande så har man en stationär.

Skulle man gå upp till 15,4tum så försvinner hela idén med bärbara datorer. Batteritid på under 2h är horribelt dåligt. 2,5-3kg dator. Stor och otymplig. Nee, 13,3 är nog det ultimata.

Har själv en 15,4. Som tur är har min 4h i batteritid, annars hade jag nog gjort mig av med den för länge sedan.

Vad jag vet så har 15 tum varit standard hur länge som helst...Innan de små mini-pc kom.

När jag tänker på portabel tänker jag så här: Ta med till sommarstugan/tågresan, flyget, whatever, samt kunna sitta och göra det man vill var man vill i hemmet.

Sen finns det ju 15 tum idag som är 15 tum wide, såna är mer portabla än 15 tum vanlig, de är mer långsmala och går lätt att packa ner.
Citera
2010-01-13, 16:55
Medlem
HugSeals avatar
Fast sen behöver man ju inte diskutera vad som är bäst att ha(15'' kontra 13'') i just den här tråden.

Just denna dator verkar onekligen ha det mesta och vara vettigt byggd så det blir nog att slå till på en sån när jag fått pengarna från mitt hävda xps1330-köp
Citera
2010-01-13, 17:44
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Fast sen behöver man ju inte diskutera vad som är bäst att ha(15'' kontra 13'') i just den här tråden.

Just denna dator verkar onekligen ha det mesta och vara vettigt byggd så det blir nog att slå till på en sån när jag fått pengarna från mitt hävda xps1330-köp
Sant det behöver man inte, men när man ändå har en tråd så shoot säger jag. Tror du kommer bli nöjd, det mesta pekar på det iaf

Citat:
Vad jag vet så har 15 tum varit standard hur länge som helst...Innan de små mini-pc kom.

När jag tänker på portabel tänker jag så här: Ta med till sommarstugan/tågresan, flyget, whatever, samt kunna sitta och göra det man vill var man vill i hemmet.

Sen finns det ju 15 tum idag som är 15 tum wide, såna är mer portabla än 15 tum vanlig, de är mer långsmala och går lätt att packa ner.
Vad som är standarden var aldrig noga. De flesta som jag känner som har 15,4tummare tycker faktiskt att de är för stort. Så gör även jag. En dator som väger 3kg med halvkass - kass batteri tid förlorar till stor del syftet. Att vara portabel, flexibel och i stor mån bärbar. 15tummare är inte så otympliga, dock hade jag lätt bytt min mot en Asus ifall jag trott att jag skulle kunna byta rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in