2004-02-10, 13:34
Bannlyst
Jag gillar en tjej, tänkte skicka lite blommor till henne och sedan få henne att fatta att det var jag...

Men, ska man skicka 1 eller 12? Skickar 12 om det är nödvändigt (kärleken är inte mätbar i pengar) men kan det tolkas fel? Skickar man inte 12 till typ sin flickvän? Hur gör man med såna anonyma stalker-blommor?
Citera
2004-02-10, 14:40
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Skulle jag skicka hade jag skickat 1.

Eller en kaktus? Kan ju va kul!
Citera
2004-02-10, 15:11
Medlem
Jag har hört att mjältbrand är populärt att skicka när det gäller anonyma försändelser.
Citera
2004-02-10, 17:28
Medlem
Ursas avatar
Jag skulle absolut uppskatta en ros mer än tolv, särskilt om det inte kom från en etablerad pojkvän. Tolv känns over the top. Det är som skillnaden mellan att viska 'jag tycker om dig' och att skrika i megafon JAG ÄLSKAR DIG.

Lycka till =)
Citera
2004-02-10, 18:19
Medlem
johnjohns avatar
http://privatpersoner.eniro.se/
Här kan du beställa blommor.
Citera
2004-02-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Jag har hört att mjältbrand är populärt att skicka när det gäller anonyma försändelser.
Detta är helt klart det rätta svaret

En ros räcker utmärkt, tror inte hon kommer se ned på det.
Citera
2004-02-10, 20:54
Bannlyst
Ursa: tack för detta råd, så långt tänkte jag inte
Citera
2004-02-10, 20:58
Bannlyst
skicka inga rosor med bud, jag gjorde misstaget en gång o fick som svar tillbax att hon inte vill ha med mig att göra och att ja ska försvinna så långt bort som möjligt..
Citera
2004-02-10, 21:00
Medlem
WSEs avatar
Var försiktig med känslosamma gester, du vet aldrig när du kommer att ångra det.
Citera
2004-02-10, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene
Eller en kaktus? Kan ju va kul!
en fikus kanske?
Citera
2004-02-11, 02:20
Medlem
Azraels avatar
När det gäller rosor så är prioritet No 1 kvalitet. Hellre 1-3 (helst 3!) rosor av premiumkvalitet än 12 skitrosor för 100 spänn. Generellt så kan man mäta en ros kvalitet efter längden på stjälken. Be att få tre rosor av högsta kvalitet. De kostar runt 50kr/st. De är oändligt mycket vackrare än Statoilrosor och håller många ggr längre än billiga rosor. Appropå det så måste jag införskaffa en bukett till på torsdag. Tack för tipset. Tror det blir "Mercedes" eller "Gabrielle". Trogna klassiker bland ros-sorter.

Edit:
Ett av de finaste minnen jag har i sinnet är från värnplikten när en stackars malaj kommer upp på logementet och frågar "finns det någon X-son här?". Min flickvän skickade mig tre Gabrielle på min 20års dag med blombud. När fänriken såg rosorna som mina lumparkamrater satt upp på vägen så undrade han vem som var homosexuell...
Citera
2004-02-11, 09:15
Awaiting Email Confirmation
jag kör på azraels linje när jag ger tjejer rosor. 3 är ett magiskt antal när det kommer till många saker, och detta är ett av dem. 1 eller 3 rosor är väldigt bra.

sen för själva betydelsen i antalet så betyder enligt interflora.se

En blomma
Du är mitt allt.

Två blommor
Låt oss resa bort tillsammans.

Tre blommor
När får jag träffa dig igen?

Fyra blommor
Jag ser upp till dig och är dig tacksam.

Fem blommor
Jag gör vad som helst för dig.

Sex blommor
Jag tvivlar på ditt ord.

Sju blommor
Jag älskar dig.

Åtta blommor
Jag förblir dig trogen intill döden.

Nio blommor
Jag vill vara ensam med dig.

Tio blommor
Vill du gifta dig med mig?

hmm. där lät ju inte 3 som det charmigaste. men ändå, kör på 3 oder eins!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in