Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-30, 22:18
Medlem
I tid och otid uppenbarar sig en liten gul varningssköld nere till höger i aktivitetsfältet som åberopar att det finns nya uppdateringar för datorn. Dessa brukar jag genomföra relativt omgående, aldrig tidigare har dock dessa (på Windows eget initiativ föreslagna) uppdateringarna misslyckats.

Det spelar ingen roll om jag startar om datorn, stänger ner alla fönster etc. Problemet kvarstår och någon mer utförlig information än att uppdateringen för Microsoft Search Enhancement Pack misslyckats - får jag inte. Precis efter att jag stängt ner rutan med ett "OK" och tänkt "Nähä, det var ju synd" så tar den gula ikonen form ånyo nere till höger på min skärm. Samma uppdatering vill installeras, men misslyckas.

Jag hade förhoppningar om att finna information om detta problem via Google, exempelvis en annan uppdateringsfil som uppdaterade skiten och fick mina gula ikon att försvinna, men resultaten har varit ytterst marginella. Någon av er som känner till "programmet"? Ifall man behöver det? Om ni rekommenderar mig att avinstallera det? Tack.
Citera
2009-12-30, 22:30
Medlem
Har nu googlat vidare på detta skumma fenomen och funnit av "Search Enhancement Pack" är synnerligen oönskat av datoranvändare världen över. Min fråga lyder därför, istället för ovanstående, numera endast: Hur får man bort skiten?
Citera
2009-12-31, 16:30
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör du XP, kör uppdateringen manuellt via Internet Explorer.

Kör du Vista eller W7, ladda hem och installera KB-uppdateringen manuellt.

Då får du möjlighet att begrunda felkoder och resultat lite bättre.
Citera
2010-01-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör du XP, kör uppdateringen manuellt via Internet Explorer.

Det är ju, som sagt, just exakt det som jag försökt genomföra. Länka till dit jag hittar uppdateringen, tack.
Citera
2010-01-01, 11:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Bara att gömma uppdateringen så kommer den inte visas.
Citera
2010-01-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Bara att gömma uppdateringen så kommer den inte visas.

1. Hur gör man det då?

2. En mycket dålig idé, då jag vill få bort problemet istället för att blunda och låtsas som att det inte finns (att datorn VILL uppdatera kommer ju fortsätta sega ner hela systemet). Och inte nog med detta - i fortsättningen när nya (genomförbara) uppdateringar hittas så kommer jag inte kunna se/installera dessa eftersom uppdateringssymbolen är gömd (om jag lyder ditt förslag). Och även om jag, mot all förmodan, skulle bli informerad om dessa nya uppdateringar kommer denna GAMLA uppdatering hänga kvar till dess att den åtgärdats!

3. Gör er inte besvär att svara mig om ni inte kommer tillföra något eller lösa detta problem. Oneliners som inte leder någon vart eller förklarar någonting undanbedes.
Citera
2010-01-01, 18:20
Medlem
Andreasvbs avatar
Bara högerklicka och inaktivera en uppdatering, den kommer inte kolla efter den mer.
Citera
2010-01-02, 10:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Det är ju, som sagt, just exakt det som jag försökt genomföra. Länka till dit jag hittar uppdateringen, tack.

Men lixom vafan... Med IE6 och IE7 hittar du det under Verktyg -> Windows Update. Med IE8 hittar du det under Säkerhet -> Windows Update. I alla tre fallen, välj Anpassad.
Citera
2010-01-29, 22:27
Bannlyst
Behöver hjälp.

När jag startar windows ( xp ) ( service pack 2 )

så kommer det upp en mapp som heter:

Search Enhancement Pack. I den mappen finns det en mapp som heter:
Choice Guard

och där i hittar man 2 filer:

Bild 1 > Orginal mappen > http://img638.imageshack.us/img638/7729/sep1.png
Bild 2 > "Choice Guard" mappen > http://img638.imageshack.us/img638/3328/sep2.png
Bild 3 > Filerna > http://img638.imageshack.us/img638/3328/sep2.png

------

Har hittat lite information från google och där säger de åt en att skriva in en speciell kod i "kör" fältet så det här avinstalleras. Men jag vill ju veta vad detta är för något om det behövs? Finns det någon annan lösning?
Citera
2010-01-30, 19:03
Bannlyst
Bump?
Citera
2010-01-30, 22:48
Medlem
hasenfrasens avatar
"Filerna" du länkade till visar fel bild och någon sep3.png finns inte.
Citera
2010-01-31, 18:21
Bannlyst
Bilden på filerna: http://img192.imageshack.us/i/screenshotiv.png/

Må ni hjälpa mig nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto